Municipiul Suceava este primul oraş din ţară care atribuie licenţe de transport persoane în regim de taxi pentru autovehicule electrice, măsura fiind pusă în aplicare chiar de luna aceasta.
Primele autorizaţii de taxi exclusive pentru autovehiculele cu propulsie electrică vor fi aprobate în şedinţa de Consiliu Local de joi, 30 mai.
Cluj-Napoca este al doilea oraş din ţară care va introduce licenţe de taxi exclusiv pentru autovehicule electrice, dar din septembrie, după cum a anunţat recent primarul Emil Boc, care vrea să modifice Regulamentul de taxi local, dar şi să obţină modificarea Legii Taximetriei, pentru a putea emite licenţe de taxi peste norma legală, de patru maşini la mia de locuitori.
În vreme ce la Cluj sunt doar două staţii de încărcare pentru maşini electrice şi alte cinci în curs de amenajare, în Suceava sunt de anul trecut 28 de staţii de încărcare (realizate cu fonduri elveţiene), la care se permite încărcarea gratuită pentru proprietarii de vehicule electrice, timp de cinci ani. Alte opt staţii de încărcare urmează să fie realizate printr-un proiect cu Administraţia Fondurilor de Mediu.
50% dintre licenţele disponibile, exclusiv pentru autovehicule 100% electrice
Măsura de alocare de licenţe de taxi exclusiv pentru taxiuri electrice este posibilă în municipiul Suceava ca urmare a unei decizii anterioare a deliberativului local, în baza unui proiect iniţiat de viceprimarul Lucian Harşovschi, prin care, începând cu luna martie, în cadrul procedurilor de atribuire a autorizaţiilor de taxi, 50% dintre cele disponibile vor fi alocate exclusiv pentru autovehicule cu propulsie integral electrică.
Or unul dintre proiectele care vor fi discutate în şedinţa de Consiliu Local din 30 mai este cel de declanşare a procedurilor de atribuire a autorizaţiilor de taxi disponibile pentru transportul de persoane în regim de taxi.
În prezent, numărul autorizaţiilor disponibile este de 15, ca urmare a expirării sau retragerii acestora, pentru nerespectarea condiţiilor de funcţionare impuse.
Numerele de ordine care urmează să fie atribuite sunt: 4, 10, 15, 18, 138, 141, 163, 238, 242, 255, 296, 326, 330, 338 şi 375.
Dintre acestea, numerele de ordine 4, 10, 15, 18, 138, 141, 163, 238 vor fi atribuite exclusiv pentru taxiuri electrice, în vreme ce pentru taxiurile clasice vor fi atribuite numerele de ordine 242, 255, 296, 326, 330, 338 şi 375.
Practic, raportul este de 8 la 7, adică peste 50% în favoarea taxiurilor electrice.
Subvenţii de 45.000 de lei pentru achiziţia de maşini electrice
Cei care vor să beneficieze de licenţele exclusive pentru taxiuri electrice au oportunitatea de a achiziţiona autovehicule cu propulsie integral electrică cu subvenţii de 45.000 de lei (dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare) prin programul Rabla Plus, demarat din luna aprilie.
Data limită pentru înscrierea în program este 30 septembrie 2019.