Profesori de la Liceul Tehnologic „Ştefan cel Mare’’ Cajvana au participat, în perioada 22-27 aprilie 2019, la cursul Erasmus+ „Gestionarea conflictelor, inteligenţa emoţională şi prevenirea bullying-ului”, desfăşurat în oraşul italian Florenţa, la Europans Teacher Academy. Acest curs a fost creat pentru a putea înţelege dinamica grupurilor şi cum afectează clasa, tensiunile, alianţele, relaţiile dintre elevi, care pot interveni în mod negativ şi pot crea un mediu şcolar nefavorabil. Profesoarele Mihaela Ilişoi, Alina Teleagă şi Mirela Solcan au reuşit la acest curs să înţeleagă mai bine tipurile variate de conflicte şi cum să le folosească ca o oportunitate.
Prof. înv. primar Lidia Loredana Seserman, responsabilă cu promovarea imaginii Liceului Tehnologic „Ștefan cel Mare’’ Cajvana, a spus: „Cu ajutorul activităţilor practice care pot fi folosite imediat în clasă, profesorii îşi vor putea îmbunătăţi abilitatea de a modela şi încuraja învăţarea activă, empatia printre elevii din ziua de azi”.
Profesorii participanţi s-au familiarizat cu practici eficiente de prevenire şi combatere a fenomenului de bullying în rândul elevilor. De asemenea, au dobândit abilităţi de gestionare a situaţiilor conflictuale, dar şi a altor forme de agresiune care pot diminua motivaţia şi stima de sine.
Profesoara Anastasia Mitrofan, responsabila cu proiectele europene la nivelul şcolii căjvănene, a declarat: „Cursul <Gestionare conflictelor, inteligenţa emoţională şi prevenirea bullying-ului> desfăşurat în oraşul italian Florenţa este parte a proiectului Erasmus <Dialog între generaţii>, primul proiect european ce s-a implementat în şcoala noastră. Cu siguranţă vor urma şi altele. Reprezint o echipă tânără, formată din profesori implicaţi, dedicaţi profesiei, al cărei entuziasm ne-a ajutat şi ne va ajuta să realizam lucruri importante în domeniul proiectelor europene.”