Bugetul alocat alegerilor pentru Parlamentul European şi referendumul naţional din data de 26 mai, pentru judeţul Suceava, este de 4.530.000 de lei (peste 953.000 de euro), cea mai mare parte a sumei fiind destinată cheltuielilor cu personalul implicat.
Bugetul iniţial a fost unul mai mic, însă a fost rectificat pe parcurs după ce preşedintele României, Klaus Iohannis, a decis organizarea referendumului tot duminică, 26 mai.
Prefectul Sucevei, Mirela Elena Adomnicăi, a menţionat în cadrul unei conferinţe de presă că „bugetul alocat judeţului este de 4.530.000 de lei, din care cea mai mare pondere – 4.009.000 de lei - sunt cheltuielile de personal, respectiv plata indemnizaţiilor tuturor celor implicaţi în procesul electoral. 521.000 de lei sunt destinaţi pentru bunuri şi servicii pentru buna desfăşurare a procesului electoral”.
Cât despre indemnizaţiile personalului implicat, preşedintele secţiei, locţiitorul acestuia şi operatorul de calculator care monitorizează prezenţa la vot vor primi fiecare câte 235 de lei/zi. Membrii secţiilor de votare, informaticienii şi statisticienii secţiilor de votare şi personalul tehnic auxiliar vor fi plătiţi cu câte 95 de lei/zi.
Prefectul judeţului a mai arătat că resursa umană alocată pentru aceste evenimente electorale însumează 1.065 de persoane din cadrul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, distribuite pentru cele 560 de secţii.
Pe listele electorale permanente din judeţul Suceava, pentru data de 26 mai, sunt 603.705 alegători.
„Încă din data de 17 mai am adus la Suceava buletinele de vot, listele suplimentare, ştampilele. Buletine sunt 664.172 x 3, adică 1.992.516 buletine de vot. Sunt 25 de tone de hârtie pe care am adus-o de la Bucureşti”, a mai completat Adomnicăi.
Program prelungit la Buletine, pentru alegeri
În această săptămână, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor Suceava îşi va adapta programul, iar funcţionarii vor lucra şi în zilele de sâmbătă şi duminică, pentru ca fiecare sucevean să poată să-şi exercite dreptul de vot.
Alegătorii trebuie să verifice cu atenţie termenul de valabilitate al cărţilor de identitate pentru a evita situaţii neplăcute. În cazul în care documentele de identitate sunt expirate sau rupte, ei trebuie să se adreseze cât mai repede serviciului de evidenţă a persoanelor la care sunt arondaţi.
„Am solicitat din partea Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor Suceava programul pentru intervalul 20-26 mai, astfel încât cei care doresc să obţină o carte de identitate să se poată adresa instituţiei. Punctele Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei, Fălticeni, Gura Humorului, Siret, Rădăuţi, Suceava, Liteni şi Cajvana asigură, între 20 şi 24 mai, un program prelungit de la 8.00 până la 17.00 sau 16.30. Ceea ce este mai important este că în zilele de 25 mai (de la 8.00 la 16.00) şi 26 mai (de la 7.00 la 21.00) Direcţia de Evidenţa Persoanelor are program. Pe tot intervalul în care se poate vota este asigurat şi programul la serviciul pentru evidenţa persoanelor”, a explicat Mirela Elena Adomnicăi.