Serviciile de telefonie şi date mobile în reţeaua Orange au picat vineri, în jurul orei 12.14, în municipiul Suceava, dar şi în alte zone.
Imediat, magazinul Orange din centrul municipiului Suceava a fost asaltat de o mulţime de clienţi care nu ştiau ce se întâmplă de nu mai pot suna, primi sms-uri ori obţine alte informaţii, cu ajutorul internetului mobil.
În vreme ce unii au crezut iniţial că este o problemă la telefoanele lor, alţii au venit să le ceară explicaţii despre ce se întâmplă.
Nimeni nu le-a putut oferi informaţii suplimentare şi nici nu a putut avansa vreo oră la care defecţiunile se vor remedia şi telefoanele vor funcţiona din nou normal.
Utilizatorii care au semnalat problema operatorilor de la Orange au primit următorul răspuns: „Întâmpinăm dificultăţi tehnice în zona de nord a Moldovei, cauzate de dubla secţionare a fibrei optice între Bacău şi Roman. Tehnicienii noştri lucrează deja la remedierea incidentelor în zona afectată”.
Serviciile Orange au revenit la normal în jurul orei 16.00.
Nu este prima dată când Orange produce disconfort abonaţilor şi clienţilor.
Cel mai recent exemplu este cel din data de 27 martie, când reţeaua Orange a picat în mai multe zone din România, încât internetul nu a putut fi folosit deloc, iar la utilizatori nu ajungeau nici apelurile, nici mesajele.
Cauza problemelor a fost anunţată atunci a fi tot secţionarea multiplă a reţelelor de fibră optică.