Festivalul Naţional Concurs "Regina Sânzienelor", ediţia a V-a, care se va desfăşura pe 22 iunie, începând cu ora 12:30, la Hotel Sofia Suceviţa, a dat startul înscrierilor. Acestea se pot face până pe 15 iunie, la ora 17:00, completând fişa de înscriere care este afişată pe pagina de Facebook a evenimentului, semnând-o şi trimiţând-o pe adresa de e-mail: depaserv.radauti@gmail.com, persoană de contact: Dumitru Parasca, telefon: 0740 060 829. Concursul se desfăşoară pe două secţiuni: Regina Sânzienelor (vârstă 15-101 ani) şi Prinţesa Sânzienelor (vârstă 6-14 ani).
Scopul festivalului este promovarea şi susţinerea tradiţiilor autentice româneşti. De aceea, spun organizatorii, „dacă ştii o poveste sau o legendă despre Sânziene, dacă porţi ie şi coroniţă din flori de sânziene, atunci înscrie-te la concurs. Tradiţia este vectorul unei comunităţi umane. De Sânziene, zânele bune devin regine şi prinţese. Mitul se transformă în realitate”.
Ţinuta concurenţilor este obligatorie: ie românească şi coroniţă din flori de sânziene şi trebuie să ştie şi să prezinte o poveste/legendă despre Sărbătoarea de Sânziene din zonele din care provin. Organizatorul concursului: DEPA SERV SRL Rădăuţi - reprezentant Dumitru Parasca. „Îmi amintesc câtă încredere avea mama în florile de sânziene. Le culegea dimineaţa devreme şi avea grijă să nu vorbească cu nimeni în acest demers al ei, ca nu cumva vorbele să ştirbească în vreun fel puterile magice ale acestor flori. Le aşeza cu grijă la marginea straturilor de ceapă, la capătul lanurilor de porumb şi cartofi, rugându-l pe bunul Dumnezeu să alunge bolile şi dăunătorii. Era împăcată cu gândul că florile de sânziene îi vor proteja culturile. Am datoria morală să duc mai departe, peste veacuri, această frumuseţe şi curăţenie sufletească a mamei mele, credinţele şi tradiţiile ei care sunt şi ale poporului meu”, susţine Dumitru Parasca, iniţiatorul şi sufletul acestui festival.
Jurizare
Toate concurentele înscrise la concurs şi care îndeplinesc condiţiile de participare vor fi jurizate şi va fi întocmit un clasament. Juriul este alcătuit din 8 până la 12 membri. Fiecare membru acordă note pentru prestaţia artistică a fiecărei concurente, de la 1 la 10. Rezultatul obţinut este media aritmetică a notelor acordate. În caz de balotaj, criteriul de departajare a interpreţilor este dat de cel mai mare număr de note apropiate de cea maximă, 10. Vor fi acordate câte trei premii (I, II şi III) la ambele secţiuni. Toate participantele la concurs vor primi menţiuni. Premiul I şi titlul de Regina Sânzienelor (la Secţiunea Regine) şi de Prinţesa Sânzienelor (la Secţiunea Prinţese) vor fi acordate la fiecare secţiune concurentei care va avea cea mai originală ţinută (ie şi coroniţă) şi va susţine cel mai frumos moment legat de Sânziene.
În cazul în care numărul persoanelor înscrise în concurs este foarte mare, organizatorul îşi rezervă dreptul de a face o preselecţie, solicitând concurentelor să transmită textul cu care se vor prezenta în concurs, prin e-mail, înainte de data concursului. În această situaţie, vor fi analizate exclusiv textele pe care concurentele le vor pregăti pentru concurs. Dacă textul nu are nici o legătură cu Sărbătoarea Sânzienelor, concurenta va fi descalificată.
Premii consistente
Organizatorii vor acorda premii consistente: la Secţiunea Regine: Premiul I (Regina Sânzienelor) - în valoare de 3.000 de lei, Premiul II - în valoare de 1.500 de lei (în bani şi bunuri), Premiul III - în valoare de 1.000 de lei (în bani şi bunuri). Vor fi acordate menţiuni pentru toate participantele la concurs. La Secţiunea Prinţese: Premiul I (Prinţesa Sânzienelor) - în valoare de 500 de lei, Premiul II - în valoare de 300 de lei (în bani şi bunuri), Premiul III - în valoare de 200 de lei (în bani şi bunuri). Vor fi acordate menţiuni pentru toate participantele la concurs. Premiul de Popularitate este în valoare de 1.000 de lei (în bani şi bunuri). Premiul Special al Juriului este în valoare de 1.000 de lei (în bani şi bunuri).
Lista completă a câştigătorilor va fi pusă la dispoziţia publicului pe pagina de Facebook a evenimentului, după terminarea concursului.