Începând de astăzi, 7 mai, elevii de gimnaziu din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a susţin probele evaluărilor naţionale, testări introduse de Ministerul Educaţiei în 2014-2015, pentru a urmări evoluţia elevilor pe parcursul gimnaziului.
Primii care vor susţine testările sunt elevii de clasa a II-a (7-10 mai).
Potrivit calendarului, marţi, 7 mai, se vor desfăşura probele scrise la limba română şi limba maternă. Testele de citire aferente acestor discipline vor fi susţinute în data de 8 mai. Testul la matematică este programat în data de 9 mai, în timp ce proba de limbă română (scris şi citit) pentru elevii din rândul minorităţilor naţionale se va desfăşura în data de 10 mai. În judeţul Suceava, potrivit datelor transmise de Inspectoratul Şcolar Judeţean, în clasa a II-a sunt înscrişi 6.992 de elevi.
La testările de la clasa a IV-a sunt aşteptaţi aproape 7.200 de elevi. Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar are următorul calendar: limba română (14 mai), matematică (15 mai) şi limba maternă (16 mai).
Elevii claselor a VI-a vor susţine evaluarea competenţelor fundamentale acumulate în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 22 mai (limbă şi comunicare) şi 23 mai (matematică şi ştiinţele naturii).
În Suceava, iar clasa a VI-a sunt înscrişi 5.403 elevi.
Notele nu se trec în catalog
La nivel naţional, cumulat, se estimează participarea a peste 550.000 de elevi.
Sălile în care au loc evaluările sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit.
Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat elevilor de clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru elevii claselor a IV-a şi a VI-a.
Testele vor fi evaluate de către cadrele didactice din unităţile de învăţământ în care acestea se desfăşoară, în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test.
Potrivit Ministerului Educaţiei, „rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor şi a părinţilor asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate”.