Planurile celor de la CFR cu privire la calea ferată Dornești-Putna, după redeschiderea traficului feroviar începând din luna august a anului trecut, includ pentru 2019 și modernizarea celor mai intens circulate treceri la nivel cu calea ferată, prin dotarea lor cu semibariere automate.
Conform celor de la linia515.wordpress.com, care citează surse din CFR SA, sistemul BAT care va fi instalat este asemănător cu cel SAT, folosit de mulți ani în municipiul Rădăuți, având în plus o semibarieră automată. Cele trei treceri care vor avea semibariere sunt următoarele: DN 2H, lângă Halta Rădăuți, Gara Mică, trecerea la nivel cu Calea Bucovinei, DN 17A, la ieșirea din Rădăuți spre Marginea și DN 2H între Rădăuți și Gălănești.
Printre investițiile realizate recent la această linie, după redeschiderea traficului, se mai numără și schimbarea a aproximativ 4800 de traverse, pentru îmbunătățirea infrastructurii. Și aceste lucrări de schimbare a traverselor ar urma să mai continue într-o etapă.
Redeschiderea traficului feroviar de la Suceava la Putna se dovedește a fi per ansamblu un succes. Trenurile de călători au un grad bun de ocupare, iar linia pare a avea viitor. Mai sunt însă și incoveniente pe care CFR Călători nu pare a le putea depăși. Automotoarele Siemens Desiro se defectează destul de des și sunt înlocuite pe anumite perioade de vechile automotoare Malaxa, care nu asigură condiții decente de confort, mai ales că vorbim totuși de un traseu de parcurs destul de lung.