Chiar dacă în cursul zilei de duminică reprezentanţii autorităţilor judeţene au anunţat că circulaţia rutieră peste podul provizoriu de peste râul Suceava, care leagă localităţile Vereşti şi Udeşti, se poate derula, acest lucru va mai trebuie să aştepte. Apele râului Suceava au scăzut, numai că o parte a podului a fost afectată serios şi necesită lucrări serioase de reparaţii.
Potrivit specialiştilor, podul nu va putea fi redat circulaţiei în mai puţin de două săptămâni, timp în care, cel mai probabil, se va circula ilegal, ca şi până acum, pe podul situat pe drumul judeţean 208D şi care a fost închis tocmai din cauza problemelor de siguranţă pe care le avea.
Podul provizoriu de peste râul Suceava a fost închis joi seară ca urmare a ploilor de săptămâna trecută. Din cauza creşterii debitului, apa a trecut peste pod, astfel încât autorităţile au decis să-l închidă temporar.
În ciuda interdicţiilor şi a obstacolelor puse în cale de autorităţi, circulaţia s-a derulat pe podul-„mamă”, şoferii ignorând orice regulă de securitate. Şoferii au preferat să traverseze podul închis oficial deşi erau conştienţi de riscurile la care se expuneau. Pentru a traversa podul care era închis doar teoretic, şoferii au trecut peste mormanele de pietriş puse la capetele podului de către constructor tocmai în ideea de a nu permite accesul auto.
Licitaţia pentru desemnarea câştigătorului este în derulare
În ceea ce priveşte licitaţia pentru reabilitarea podului-„mamă”, aceasta este în curs de derulare, dar procedurile încă nu sunt finalizate. Trebuie spus că o altă licitaţie a avut loc în luna ianuarie, numai că la acea vreme nu s-a prezentat nimeni.
Valoarea totală a lucrărilor este de 747.577 de lei, dar creşterea salariilor din construcţii ar putea fi un motiv pentru care constructorii ezită să se angajeze pentru a câştiga licitaţia.
Problemele de la pod au apărut din prima parte a anului 2018 și s-au accentuat. În zona centrală a podului traficul a fost restricţionat pe un singur sens de mers. Traficul greu a fost interzis prin indicatoare rutiere, iar pentru autoturisme viteza a fost limitată la 30 de km/h.
În urma expertizei care s-a făcut la pod a rezultat că problema este la suprastructura podului, la una dintre deschideri, fără a fi afectat vreun pilon.
După inundaţiile din 2010, podul a fost închis deoarece a fost avariat grav de inundaţii. La vremea respectivă Consiliul Judeţean Suceava a alocat 60 de miliarde de lei vechi (6 milioane de lei) pentru lucrări de reparaţii şi consolidare. Lucrările de consolidare şi reparaţii au fost executate de firma Civica şi finalizate în 2011. Podul a fost redeschis oficial circulaţiei publice din data de 1 decembrie 2011.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Suceava au explicat că atunci au fost făcute lucrări la două din cele cinci tronsoane ale podului, cele dinspre Vereşti, iar problemele apărute acum în centrul podului nu au cum fi imputate constructorului din perioada 2010-2011.