Aleşii locali au adoptat ieri noi reguli de utilizare a staţiilor de călători din municipiul Suceava de către operatorii de transport public de persoane care efectuează curse judeţene şi interjudeţene, scopul principal fiind de a stopa fenomenul pirateriei de maxi-taxi, „mascat” prin curse din localităţile limitrofe.
Pentru ca sub pretextul efectuării de curse între alte localităţi transportatorii de maxi-taxi să nu mai oprească în toate staţiile din Suceava şi să preia călătorii TPL, au fost decise staţiile de îmbarcare/debarcare a pasagerilor, în funcţie de direcţia din care vin, fiind permisă oprirea într-o singură staţie de la intrarea/ieşirea din municipiu.
Astfel, pentru cursele dinspre/spre Fălticeni este permisă staţia de la Policlinica Areni, pentru cursele dinspre/spre Gura Humorului, staţiile de pe Calea Obcinilor, pentru cursele dinspre/spre Rădăuţi – staţiile din zona pasarelei Iţcani, pentru cursele dinspre/spre Dorohoi - staţia de la restaurantul Brânduşa, pentru cursele dinspre/spre Botoşani - staţia din zona Torino sau de la Biserica „Sf. Andrei”, pentru cursele dinspre/spre Ipoteşti - staţia din Centru pentru cartierul Iţcani şi staţia de pe strada Mitropoliei.
Mai mult, utilizarea staţiilor de îmbarcare/debarcare a călătorilor se realizează în baza avizului emis de primarul Sucevei, pentru fiecare staţie în parte, operatorii de transport având obligaţia de a obţine câte un aviz pentru fiecare autovehicul licenţiat cu care prestează serviciul. Valabilitatea acestuia este de 12 luni.
Pentru ca aceste reguli să fie respectate, decizia de Consiliu Local aprobată joi include şi sancţiuni cuprinse între 1.000 şi 2.500 de lei pentru utilizarea staţiilor de pe teritoriul municipiului Suceava fără a avea avizul necesar.
Viceprimarul Lucian Harşovschi, în calitate de coiniţiator al proiectului alături de primarul Ion Lungu, a menţionat că la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă o decizie anterioară – HCL 158 din 2001, privind regimul de utilizare a staţiilor de către operatorii cu capital privat.
„Astfel putem să-i ajutăm pe cei de la TPL să scape de piraterie – transportatorii să oprească în staţii doar la intrări/ieşiri în municipiul Suceava. Orice alte concesii ar încuraja pirateria, un fenomen greu de controlat. Noile prevederi legislative par a veni cu prevederi mai stricte – oprirea să fie permisă doar în autogară”, a adăugat Lucian Harşovschi, care a precizat că pentru punerea în aplicare a noilor reguli mai este necesară şi o decizie de Consiliu Judeţean privind anularea dreptului transportatorilor privaţi de a opri în toate staţiile, existând promisiuni că problema va fi discutată pe ordinea de zi a viitoarei şedinţe.