Sindicaliștii din educație atrag din nou atenția asupra birocratizării excesive din sistem, aceștia menționând că numeroasele „hârtii inutile” pe care personalul didactic de predare le completează de ani de zile le ocupă o mare parte din timpul de muncă de 40 de ore/ săptămână.
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), structură la care este afiliată și Alianța Sindicatelor din Învățământ (ASI) Suceava, arată că este o realitate de necontestat birocratizarea excesivă existentă de mulți ani la nivelul unităților de învățământ, la care se adaugă acum o altă birocrație „generată” de inspectoratele școlare prin procedurile pe care Ministerul Educației le-a transmis în Adresa M.E.N. nr. 29400 din 28.03.2019.
„Avem numeroase sesizări din teritoriu, de la membrii de sindicat, prin care ni s-a transmis că, la nivelul inspectoratelor școlare, s-a ajuns la o interpretare excesivă a conținutului Adresei Nr. 29400/ 28.03.2019 și s-a impus tuturor cadrelor didactice, indiferent de disciplina pe care o predau și indiferent dacă este sau nu necesară educația remedială a elevilor de la fiecare clasă, să efectueze această educație, pentru 2-4 ore pe săptămână”, se arată într-un comunicat trimis de Giani Leonte, liderul ASI Suceava.
Mai mult, s-a dispus modificarea fișelor de post ale cadrelor didactice și s-a solicitat întocmirea unui orar săptămânal, pentru toate tipurile de activități avizate de către consiliul de administrație al unității, precum și crearea de instrumente de monitorizare – fișe de asistență, fișe de consiliere, monitorizare și control, procese-verbale, liste de prezență, scrisoare de informare a părinților etc.
În acest sens, FSLI s-a adresat oficialilor din minister cu rugămintea de a transmite inspectoratelor școlare județene instrucțiuni privind modul de aplicare a Adresei.
„Federația Sindicatelor Libere din Învățământ consideră că este oportun să se facă educație remedială, dar numai atunci când este absolut necesară, urmând ca aceste decizii să fie luate la nivelul fiecărei unități de învățământ și nu impuse de la nivel național sau de la nivel județean”, scrie în comunicat.
Acesta menționează că unitatea de învățământ este singura care poate să analizeze și să decidă măsurile remediale, având în vedere:resursa umană disponibilă și calificată; situația școlară a elevilor și rezultatele la simulări; resursele materiale existente la nivelul fiecărei unități de învățământ; situația elevilor/ profesorilor navetiști care au mijloace de transport la anumite ore etc.