Şantierul de pe DN 18 Suceava – Maramureş se desfăşoară într-un ritm foarte bun, au constatat zilele trecute reprezentaţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, care au făcut o inspecţie în teren. Partea bună este că s-a început turnarea de asfalt şi pe tronsonul Ciocăneşti, unde lucrările au debutat mai târziu.
DN 18 are în jur de 40 de kilometri pe raza judeţului nostru, de la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, şi până la limita cu Maramureşul, prin comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba. Drumul este împărţit pe două tronsoane. Este vorba de tronsonul III al drumului, adică de la limita cu Maramureşul, din Pasul Prislop, şi până la Valea Stânei, comuna Cârlibaba. Pe acest tronson drumul este realizat în proporţie de 90-92%. Lucrarea de asfaltare este finalizată şi mai este de lucrat la şanţuri, parapete, acostamente şi marcaje.
Pe tronsonul IV, de la Valea Stânei şi până la intersecţia cu DN 17 – Iacobeni, prin Ciocăneşti, a început turnarea stratului de bază, din satul Botoş şi până la intrarea în satul Ciocăneşti (satul Botoş aparţine de comuna Ciocăneşti). În paralel, tot dinspre Valea Stânei, a început turnarea stratului de binder. Practic, după ce se va turna acest strat de binder pe toată raza comunei Ciocăneşti, deja vom putea vorbi de circulaţie în condiţii bune pe tot tronsonul DN 18 Suceava-Maramureş. Pentru finalizarea lucrării va mai fi de turnat şi ultimul strat de asfalt, cel de uzură.
Într-o conferinţă de presă care a avut loc recent la Prefectura Suceava, Vasile Strâmbeanu, manager de proiect, a declarat că tronsoanele III şi IV ale DN 18 vor fi finalizate în iulie, respectiv august 2019. El a mai spus că nu există plăţi restante şi că finanţarea este asigurată. Vremea rece pentru acest mijloc de aprilie întârzie uşor unele lucrări, însă mobilizarea de pe şantier este foarte mulţumitoare, au constatat beneficiarii lucrării, respectiv Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Pe ambele tronsoane ale DN 18 lucrează un consorţiu format din trei firme (SC Autotehnorom SRL, SC Opr Asfalt SRL şi SC Rutier-Conex XXI SRL).
DN 18 este cunoscut de mulţi ani de zile ca unul dintre cele mai proaste drumuri naţionale din ţară. Ciocăneşti şi Cârlibaba au pierdut foarte mult în ultimii ani, din punct de vedere economic şi turistic, din cauza stării drumului.
Drumul trebuia modernizat încă din 2011, însă lucrările au tot fost amânate, chiar dacă s-a făcut licitaţie şi a existat o firmă câştigătoare. Lucrările au început serios abia din luna mai 2017.