Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan s-a adresat ministrului Educaţiei, Ecaterina Andronescu, de la care vrea să afle motivele rezultatelor dezastruoase de la simulările examenelor de evaluare naţională, precum şi dacă aceste simulări sunt în acord cu programa şcolară.
„Personal, eu am apreciat utilitatea simulărilor examenelor naţionale, în scopul precis de a depista din timp nivelul de pregătire al elevilor, adaptarea elevilor cu examenele, determinarea acelor cunoştinţe lipsă, precum şi adoptarea unor măsuri urgente, astfel încât pregătirea elevilor să fie temeinică atunci când dau evaluările naţionale propriu-zise. Din păcate, experienţa ultimilor ani ne arată că Ministerul Educaţiei Naţionale nici măcar nu s-a obosit să depisteze care este cauza performanţelor atât de slabe ale elevilor, iar între rezultatele de la simulări şi rezultatele de la examenele propriu-zise nu au fost modificări semnificative”, a arătat Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean spune că rezultatele obţinute de elevii claselor a VII-a şi a VIII-a cu ocazia desfăşurării simulării pentru evaluarea naţională au produs un şoc în rândul elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice din întreaga ţară. Ioan Balan a dat ca exemplu judeţul Suceava, unde rezultatele obţinute la proba de matematică au fost extrem de slabe şi sunt inferioare celor înregistrate la nivel naţional.
Şi pentru că examenul propriu-zis de evaluare naţională bate la uşă, deputatul liberal vrea să afle de la ministrul Educaţiei ce măsuri a dispus la nivelul inspectoratelor şcolare, respectiv la nivelul managementul unităţilor de învăţământ, astfel încât pregătirea elevilor la materiile de examen (limba română/matematică/limba maternă) să crească în mod substanţial performanţele elevilor.
De asemenea, Ioan Balan se întreabă dacă nu ar fi oportună pregătirea, în mod organizat, în cadrul şcolilor, a tuturor elevilor pentru examenele de evaluare naţională.
„În aceste condiţii, părinţii îngrijoraţi de notele mici obţinute de copii nu ar fi nevoiţi să apeleze la imoralele meditaţii individuale, ceea ce implică poveri pe buzunarele familiilor şi discrepanţe mari între rezultatele copiilor ale căror familii au posibilităţi financiare şi cele ale copiilor fără resurse materiale. În condiţiile în care există şcoli la nivelul cărora elevii au reuşit să obţină note de 10 la ambele materii (situaţii multiple în judeţul Suceava), dar şi şcoli unde procentele celor care nu au obţinut nota 5 este chiar mai mare decât statistica judeţeană/naţională, vă solicit să precizaţi dacă aţi dispus evaluări la nivelul calităţii actului de învăţământ”, sunt aspectele aduse în atenţia ministrului Educaţiei de către deputatul Ioan Balan.