Tânărul în vârstă de 28 de ani care s-a zdrobit cu maşina de pilonul de la „Zidul morţii”, cu viteza de 140 de km/h, era sub influenţa alcoolului. Conform unor surse bine informate, probele recoltate la autopsie din urină şi sânge au indicat o alcoolemie de aproximativ 1,20 mg/l alcool pur în sânge. Toate aceste elemente de anchetă arată că acest accident nu are nici o legătură cu pilonul din mijlocul şoselei, o soluţie nefericită în mod clar, însă fără legătură cu cauzele care au dus la această a treia tragedie de la „Zidul morţii”.
În seara zilei de 16 martie, tânărul în vârstă de 28 de ani, aflat la volanul unui Audi A6, care circula pe sensul dinspre Stroieşti spre Suceava, a intrat cu maşina în pilon fără nici o urmă de frânare.
În urma impactului, autoturismul marca Audi A6 s-a transformat într-un morman de fiare contorsionate, iar echipajele de descarcerare chemate la faţa locului s-au chinuit zeci de minute pentru a extrage din interior corpul neînsufleţit al tânărului.
Ce se mai ştie este că tânărul în vârstă de 28 de ani era într-o stare psihică precară, din motive sentimentale. Acesta nu avea ce căuta de principiu în acea zonă, la acea oră. Varianta unei sinucideri este luată în calcul de anchetatori, deşi ar fi foarte greu de dovedit cu probe certe, în condiţiile în care tânărul nu a lăsat vreun mesaj. Cert este însă că acesta circula cu viteză excesivă şi consumase alcool.
Tragicul accident din 16 martie a.c. s-a petrecut la mai bine de cinci ani distanţă de la ultimul accident mortal de la „Zidul morţii”. Pe 3 ianuarie 2014, un alt tânăr, în vârstă de 21 de ani, s-a zdrobit cu maşina de zid, pe fondul vitezei excesive.
Anterior, în noiembrie 2012, un camion cu lemne s-a zdrobit de zid, iar trei oameni au murit. De la primul accident mortal semnalizarea pilonului a suferit îmbunătăţiri radicale. Trebuie spus că nici pentru primul accident, când nu erau decât indicatoare rutiere de reducere a vitezei, anchetele care s-au întins pe durata a câţiva ani nu au dus la punerea sub acuzare a cuiva pentru semnalizarea precară, dar în conformitate cu legislaţia rutieră.
Acum, zona este iluminată şi clar semnalizată, astfel că cine respectă cât de cât o viteză normală nu are cum să ajungă cu maşina în zid, chiar dacă nu ştie de pilonul din mijlocul şoselei. De remarcat şi că morţii din cele trei accidente erau cu toţii din municipiul Suceava sau comune apropiate.
Poliţiştii rutieri spun că la „Zidul morţii” nu se poate vorbi de un punct negru rutier, având în vedere frecvenţa accidentelor mortale şi pauza de peste cinci ani dintre ultimele două tragedii.