Municipalitatea suceveană intenţionează să cumpere prin negociere directă baza auto şi clădirile fostei societăţi de transport public local, TPS, de pe strada Traian Vuia nr. 7, pentru a le pune la dispoziţia TPL, societatea care prestează acest serviciu public.
Un proiect de hotărâre de Consiliu Local în acest sens va fi discutat în şedinţa de Consiliu Local de joi, 28 martie.
Conform acestuia, comisia va negocia preţul de cumpărare în baza unui raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat şi va propune spre aprobare preţul negociat Consiliului Local al municipiului Suceava.
Consilierii locali care fac parte din comisia de negociere sunt Cristinel Creţu (PNL) şi
Constantin Munteanu (PMP) (care au intrat din start în componenţă deoarece fac parte din Adunarea Generală a Acţionarilor de la TPL), viceprimarii Lucian Harşovschi (PNL) şi Marian Andronache (PMP), dar şi Marius Cernescu (ALDE).
Acestora li se adaugă patru persoane din Primăria Suceava: Camelia Damian, director executiv Patrimoniu, Paul Iftimie – director executiv Contencios Administrativ, Juridic şi Administrativ, Niculai Frunzaru – director general Direcţia Tehnică şi Investiţii, Ileana Amariei – şef serviciu autorizare activităţi comerciale.
Cumpărarea fostelor clădiri ale TPS este necesară Primăriei Suceava pentru a pune bazele transportului public de persoane în zona metropolitană Suceava, proiect realizabil odată cu venirea celor 60 de autobuze electrice, pentru care sunt demarate trei proiecte cu finanţări diferite.
Societatea comercială Transporturi Auto SA, deţinută de Ilie Carabulea, patronul Atlassib Holding, a cumpărat respectivele clădiri în 2005, când au fost scoase la licitaţie de Finanţele Publice, pentru recuperarea unor debite de 46 de miliarde de lei vechi, pe care TPS le avea de plătit către bugetul statului.
Achiziţia s-a făcut cu 5,5 miliarde de lei vechi, dar nu a cuprins şi terenul de sub clădiri, care aparţine Primăriei Suceava, încât, pentru mulţi ani, a existat un litigiu în instanţe între municipalitate şi Atlassib.
Disputele s-au soluţionat în cele din urmă prin plata de către TPL a unei chirii lunare pentru utilizarea clădirilor fostului TPS, în vreme ce TASA plăteşte municipalităţii impozit pentru terenul de sub clădiri.
Achiziţia clădirilor deţinute de TASA ar permite efectuarea de reparaţii şi investiţii absolut necesare pentru funcţionarea autobazei transportului public local, care se doreşte a fi transformat în unul metropolitan, prin care autobuzele TPL să asigure transportul de călători în toate localităţile învecinate cu municipiul Suceava.