Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava a organizat, la finele săptămânii trecute, sărbătorirea a trei evenimente din Calendarul Evenimentelor Ecologice sărbătorite la nivel mondial, respectiv Ziua Internațională a Pădurilor (21 martie), Ziua Mondială a Apei (22 martie) și Ziua Mondială a Meteorologiei (23 martie).
Elevii claselor a VII-a A și a VIII-a B au pregătit materiale interesante (desene, colaje de idei, prezentări) și le-au vorbit colegilor mai mici despre importanța acestor evenimente. Această acțiune a vizat formarea unei conștiințe ecologice active la elevi, implicarea copiilor, părinților și comunității locale în acțiuni privind protejarea mediului înconjurător.
Ziua internaţională a pădurilor este marcată pentru a atrage atenţia asupra importanţei tuturor tipurilor de păduri la nivel global. Tema din acest an este reprezentată de ''Păduri şi Educaţie – Să învățăm să iubim pădurea'', prin care se evidențiază cum pădurile administrate sustenabil oferă o gamă largă de contribuţii în acest domeniu.
Ziua mondială a apei din data de 22 martie are ca temă „Apă pentru toți. Fără Apă, viața nu ar exista!”și are în prim plan reliefarea importanței apei în viața de zi cu zi, în special a surselor de apă potabilă, precum și prevenirea dezastrelor naturale.
Această zi reprezintă un semnal de alarmă cu privire la cât de periculoasă poate fi poluarea apei pentru ecosisteme și pentru viață și, în același timp, atrage atenția asupra absenței apei, ce în anumite zone ale lumii creează o adevărată problemă, punându-se de multe ori viața (atât a oamenilor, cât și a plantelor și animalelor) în pericol.
Ziua mondială a meteorologiei este sărbătorită ȋn fiecare an la 23 martie, iar tema anului 2019 este "Soarele, Pământul și Vremea".
Coordonatorii acestei acțiuni au fost consilierul educativ prof. Claudia Adriana Țuca și profesorul de geografie Bogdan Nistor, sprijiniți de directoarea prof. Petronela Bobric. La finalul acțiunii, s-au tras concluzii și s-au sugerat câteva acțiuni pe care elevii împreună cu părinții le pot desfășura în natură. Rezultatele așteptate ale acestei acțiuni au fost conștietizarea protecției elementelor mediului înconjurător de către factorii implicați în proiect, sensibilizarea opiniei publice în acest sens și schimbarea atitudinii membrilor comunității cu privire la mediul înconjurător.