Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan crede că investiţiile în calea ferată ar trebui să reprezinte o prioritate pentru actuala guvernare, dar şi pentru cele care vor veni. Potrivit parlamentarului sucevean, cel mai sigur şi rapid mijloc de transport ar trebui să fie transportul de marfă şi de călători pe calea ferată.
„Sunt foarte mirat de faptul că nimeni nu reacţionează în România la faptul că, în numai două săptămâni, nu mai puţin de cinci trenuri au deraiat din cauza şinelor învechite sau a vagoanelor uzate extrem de mult. Situaţia este cu atât mai gravă cu cât aceste trenuri nu au sărit de pe şine în acelaşi loc, ci în puncte total diferite din ţară: Hunedoara, Braşov, Bistriţa, Caraş Severin sau Craiova. Mulţi s-au mirat că o asemenea nenorocire nu s-a întâmplat pe calea ferată Suceava-Bucureşti, care bate orice recorduri şi la vechime, şi la uzură, şi la faptul că nu s-au mai făcut lucrări de întreţinere de la căderea comunismului. Explicaţia este foarte simplă – de la Suceava la Bucureşti abia dacă mai circulă câteva trenuri, iar melcul ar putea fi considerat vitezoman faţă de trenurile care traversează Moldova”, a opinat Ioan Balan.
Deputatul liberal l-a criticat şi pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, despre care a afirmat că a venit în Moldova doar pentru a se fotografia, şi nu pentru a se implica la modul serios în investiţiile atât de necesare în infrastructură.
„Este trist că Răzvan Cuc, pentru a doua oară ministru la Transporturi, după ce reuşise marea contraperformanţă să construiască zero km de autostradă în primul mandat, a mimat preocuparea pentru lipsa infrastructurii din Moldova, când a venit recent la Suceava. Domnia sa a venit doar pentru poze şi declaraţii pentru presă, nu ca să se ocupe de drumuri şi de calea ferată, căci nu şi-a prăfuit pantofii ca să vadă cum arată starea drumurilor naţionale din Bucovina. Nu a avut bunul-simţ să coboare din maşină şi să vadă, de pildă, cum arată drumul naţional 29A, care face legătura între Suceava şi Dorohoi. S-ar fi speriat, cu siguranţă, şi ar fi crezut că a nimerit într-o zonă calamitată. Nu a avut curajul nici să vadă cum arată şinele de cale ferată, cum arată trecerile la nivel cu calea ferată sau cum au dispărut marcajele şi semnalizările rutiere. Până când această alianţă toxică de guvernare PSD-ALDE nu va fi dată jos de la guvernare, să nu ne aşteptăm la nimic bun în viaţa românilor: nici la spitale regionale, nici la şcoli moderne şi nici la autostrăzi şi căi ferate”, a concluzionat Ioan Balan.