Peste 12.000 de elevi din judeţ, din clasele a XI-a, a XII-a şi a XIII-a, vor susţine în perioada 18-21 martie probele simulării examenului de bacalaureat, prima testare fiind la Limba şi literatura română.
Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, proba la Limba şi literatura română este programată pentru data de 18 martie, Limba şi literatura maternă – 19 martie, iar cea la Matematică sau Istorie (proba obligatorie a profilului) figurează pe 20 martie. Aceste probe se vor organiza atât pentru elevii dintr-a XI-a, cât şi pentru cei dintr-a XII-a, aceştia din urmă, dar şi elevii de-a XIII-a, fiind aşteptaţi şi pe 21 martie, la proba la alegere a profilului şi specializării.
Rezultatele vor fi publicate pe 29 martie.
Din datele Inspectoratului Şcolar Judeţean reiese că la simularea de la clasa a XI-a sunt aşteptaţi 6.177 de elevi (5.821 de elevi de clasa a XI-a, 162 de elevi de clasa a XII-a seral, 294 de elevi de clasa a XII-a frecvenţă redusă), iar la simularea de clasa a XII-a sunt aşteptaţi 6.110 elevi (5.696 de elevi de clasa a XII-a, 179 de elevi de clasa a XIII-a seral, 235 de elevi de clasa a XIII-a fără frecvenţă).
Simularea examenului de bacalaureat va începe la ora 9.00, elevii având la dispoziţie trei ore pentru a rezolva cerinţele primite.
Potrivit Ministerului Educaţiei, subiectele sunt elaborate de către specialiştii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro.
Elevii menţin protestul ”Anul acesta, dăm #foaiagoală la simulările naţionale!”
Consiliul Naţional al Elevilor a demarat, pe data de 10 martie, campania ”Anul acesta, dăm #foaiagoală la simulările naţionale!”, prin care îndeamnă elevii care susţin simulări ale examenelor naţionale să dea foaia goală sau să scrie ce îi nemulţumeşte la sistemul de învăţământ, de la modul de predare la cel de evaluare şi nu numai.
Reprezentanţii elevilor îşi menţin protestul lansat în prima zi a simulării evaluării naţionale, îndemnându-i pe liceeni să li se alăture.
Aceştia susţin că simulările nu le vor evalua competenţele, ci doar cunoştinţele, nu evaluează capacitatea de a gândi critic, ci doar capacitatea de a reproduce informaţiile care au fost dictate la clasă.
„La momentul actual, este neclar ce se evaluează în cadrul evaluării naţionale şi bacalaureatului. Se poate observa cu uşurinţă că, în cadrul ambelor examene, accentul este pus asupra cunoştinţelor deţinute şi a capacităţii de a reţine informaţii, în detrimentul competenţelor dobândite. Ministerul şi societatea civilă trebuie să răspundă la un minim esenţial de întrebări: Ce competenţe trebuie să dobândească elevii?, Ce competenţe sunt cu adevărat utile elevilor?, Ce competenţe se evaluează la EN/Bac?, Ce competenţe ar trebui să fie evaluate? Etc.”, mai arată Consiliul.