Deputatul ALDE de Suceava Alexandru Băișanu, vicepreședinte al comisiei de transporturi din Camera Deputaţilor, a obţinut înfiinţarea unei comisii de control a activităţii companiei Tarom. Solicitarea pentru înfiinţarea acestei comisii, formulată de Alexandru Băișanu, a fost aprobată în ședinţa de marţi a Comisiei de Transporturi. Alexandru Băișanu a declarat că a făcut această solicitare după ce a observat că an de an, compania Tarom se află la un pas „de a intra în prăpastie”. „Am observat că an de an câștigurile se micșorează, cheltuielile cresc. Am observat că o serie de avioane, cel puţin două, au fost vândute la un moment dat la niște preţuri care ridică o serie de semne de întrebare și cred că trebuie elucidate. Am observat că am pierdut linii pe care le aveam anterior și acum nu le mai avem, dar și că avem foarte mulţi angajaţi la un număr foarte mic de aeronave, și asta îngreunează desfășurarea activităţii Tarom, făcând o comparaţie cu alte companii aeriene, private, la care numărul dintre angajaţi și aeronave este unul flexibil și care poate fi suportat”, a precizat deputatul ALDE de Suceava. Alexandru Băișanu consideră că la Tarom sunt mai multe aspecte care trebuie controlate, încă din anul 2007. El a arătat că din 2007 și până în prezent Tarom nu a mai avut profit, ceea ce înseamnă că această companie funcţionează pe banii contribuabililor. „Banii ajung din altă parte la Tarom. Cred că lucrul acesta trebuie să ia sfârșit. Trebuie să aducem Tarom pe profit, să dăm compania pe mâna unor oameni care știu cu adevărat să gestioneze o astfel de activitate în România. Și asta pentru ca Tarom să devină o companie competitivă la nivel mondial”, a precizat deputatul sucevean. Alexandru Băișanu consideră că această comisie de anchetă ar trebui să îi audieze pe toţi cei care au ocupat funcţia de ministru al Transporturilor, precum și pe cei care au condus direcţiile de personal, de strategii și de dezvoltare ale companiei. Băișanu a fost întrebat dacă și schimbările prea dese ale managerilor au dus compania în această situaţie, el precizând că este evident că orice fluctuaţie a directorilor afectează o activitate a unei companii. „Este evident că nu e bine. Dar nu cred că asta ar fi cauza esenţială a dezastrului pe care îl regăsim în momentul de faţă în compania Tarom. Cred că sunt multe altele, mult mai profunde, care ţin de un management defectuos și de niște interese. Acum trebuie să vedem ale cui interese au dus la această stare dezastruoasă a Tarom”, a încheiat Alexandru Băișanu.