Simularea evaluării naţionale pentru elevii de clasa a VII-a și a VIII-a a debutat luni cu testarea scrisă la limba şi literatura română. Proba a început la ora 9:00, iar elevii au avut la dispoziţie două ore pentru a rezolva subiectele.
Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Suceava, „la evaluările de luni au fost înscriși 14.503 elevi, dintre care au fost prezenţi 13.651, înregistrându-se 852 de absenţi. La clasa a VII-a, au susţinut evaluarea 6.741 de elevi, iar 456 au absentat. La clasa a VIII-a, s-au prezentat 6.910 elevi și 396 au absentat. Simularea a decurs fără incidente deosebite”.
Subiectele simulării examenului la limba şi literatura română au fost construite pe două mari cerinţe, fiecare cu mai multe subpuncte.
La clasa a VIII-a, la primul subiect, elevii au avut de răspuns mai multor cerinţe pe baza unui fragment la prima vedere din poezia “Stai și-asculţi sub ramuri…” de Ștefan Octavian Iosif, precum și de redactat o compunere în care să motiveze apartenenţa la genul liric a poeziei date.
La subiectul al II-lea, cerinţele au vizat un articol de pe www.evz.ro, de Andrei Vișan, „Cum s-a înfiinţat Grădina Botanică din București”. Ultima cerinţă importantă a testării era să redacteze o compunere despre o întâmplare la muzeu.
Cât privește simularea de la clasa a VII-a, organizată în premieră în acest an, aceasta a avut la prima cerinţă un fragment din basmul popular „Ion Făt-Frumos”, pentru care au fost formulate șase cerinţe (identificarea de sinonime, explicarea rolului virgulei, identificare unor cuvinte care conţin diftong, trăsături ale genului epic etc.). Următoarea cerinţă a vizat redactarea rezumatului textului dat.
La subiectul al II-lea, elevii au primit un fragment dintr-un articol din revista „Dilema veche”, de Ileana Bârsan, „Spiriduși, zâne și alte creaturi de basm. Supercalifragilistic” și șase cerinţe pe marginea acestuia.
Redactarea unei naraţiuni în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unui atelier organizat în școală sau la o activitate extrașcolară a fost ultima cerinţă a lucrării.
Rezultatele vor fi publicate pe 22 martie
Simularea evaluării naţionale continuă astăzi, 12 martie, elevii fiind testaţi la matematică, iar pe 13 martie, la limba și literatura maternă. Rezultatele vor fi afişate în data de 22 martie.
Potrivit Ministerului Educaţiei, simulările au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate bune în cadrul examenelor naţionale.
„În vederea susţinerii și promovării cu succes a examenelor naţionale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale, dezbateri la nivelul clasei, ședinţe cu părinţii, precum și la nivelul consiliului profesoral. În funcţie de concluziile desprinse, se vor adopta măsurile adecvate pentru îmbunătăţirea performanţelor școlare, inclusiv prin activităţi de pregătire suplimentară, identificarea dificultăţilor de învăţare ale elevilor, elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea unui plan de intervenţie personalizat etc.”, mai transmite ministerul.
Cât privește elevii din clasele a XI-a și a XII-a, calendarul testărilor este următorul: 18 martie – proba scrisă la limba și literatura română,
19 martie – limba și literatura maternă, 20 martie – proba obligatorie a profilului, 21 martie – proba la alegere (doar pentru elevii claselor a XII-a). Afișarea rezultatelor este programată pentru 29 martie.