Trecerile la nivel cu calea ferată de pe drumul național spre Putna au fost reparate, drumarii intervenind cu plombe în zonele impracticabile. Lucrătorii de la Secția de Drumuri Naționale Suceava au intervenit în această săptămână, punctual, la trecerile la nivel degradate, în zonele Gălănești, Vicovu de Jos, Horodnic.
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași au transmis că în mod normal aceste lucrări rebuiau realizate de cei de la Regionala CFR Iași Infrastructură, însă cum aceștia nu au avut nici o reacție, s-a luat decizia de a se interveni, având în vedere că problema era una stringentă și nu necesita un volum foarte mare de muncă.
Pe de altă parte, șoferii care circulă zilnic pe acest drum ne-au semnalat că plombele puse la mijlocul acestei săptămâni dau deja semne că vor ceda pe unele porțiuni.
Din păcate, cel puțin pe termen scurt, acestea sunt singurele intervenții de pe DN 2H, sectorul Rădăuți-Putna.
După cum a relatat Monitorul de Suceava în luna noiembrie a anului trecut, redeschiderea căii ferate spre Putna, la mijlocul lunii august 2018, a impus și o serie de lucrări la trecerile la nivel cu calea ferată de pe drumul național care duce la mănăstire, lucrări care au dus la degradarea acestor zone de trecere. Două dintre treceri erau în stare dezastruoasă. Este vorba de trecerea la nivel cu calea ferată de la intrarea în Gălănești dinspre Vicovu de Jos și cea dintre Gălănești și Horodnic.
Pentru reluarea traficului feroviar, având în vedere că linia era înfundată, asfaltul a fost spart. Linia a fost ridicată și s-au turnat ulterior dale din beton. Din păcate, cei de la CFR Infrastructură nu au mai lucrat și pentru a duce carosabilul la o stare cât de cât onorabilă.
DN 2H Rădăuți-Putna se află în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, prin Secția de Drumuri Naționale Suceava.
Cât despre DN 2H Rădăuți-Putna per ansamblu, drum aflat într-o stare proastă, nu există încă certitudini privind repararea acestuia. Se caută totuși soluții pentru turnarea de covor asfaltic în 2019, având în vedere degradarea accentuată a șoselei.