La Centrul de Resurse pentru Educaţie şi Dezvoltare (CRED) din Grădiniţa cu Program Prelungit „Pinocchio” Fălticeni s-au desfăşurat în perioada 28 februarie - 1 martie cursurile de formare pentru cadrele didactice din învăţământul preşcolar din municipiul şi zona Fălticeni cu tema „Abordări curriculare integrat-creative”. Cursurile, iniţiate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, fac parte din Programul judeţean de dezvoltare profesională a cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi au fost iniţiate de inspectorul şcolar pentru Educaţie Timpurie, prof. Daniela Răileanu, şi au fost susţinute de formatorii Andreia PetcuşiCorina Pişta, de la Asociaţia „Learning by Teaching” Bucureşti.
În cele două zile au fost prezentate strategii de aplicare integrat-creativă a conţinuturilor curriculumului preşcolar, cu accent pe metode care sporesc potenţialul intelectual al copiilor, prin angajarea lor la un efort personal în actul învăţării şi care se finalizează cu o eficienţă formativă maximală.
Prof. Adriana Samson, coordonator CRED Fălticeni, ne-a spus: „O secvenţă a cursului a constat în prezentarea unei activităţi demonstrative cu preşcolarii, susţinută la Muzeul Apelor <Mihai Băcescu>, unde s-a arătat faptul că muzeul poate deveni un loc atractiv nu doar pentru o vizită, ci şi pentru ateliere de lucru cu preşcolarii. <ŞTIM – cicluri de viaţă şi circuite în natură> s-a materializat într-o multitudine de situaţii de învăţare: lectură, observare disecţie, experiment, utilizarea lupei în observarea părţilor componente, a organelor interne la peşte, plutirea corpurilor, observarea peştilor din acvarii, a ecosistemelor, activităţi de joc şi mişcare, cântec, abilităţi practice, frământări de limbă, comunicare, per ansamblu - bucuria şi plăcerea de a învăţa în medii şi contexte variate. Experimentul a avut o deosebită valoare formativă. Copiii au fost puşi în situaţia de a explora şi a descoperi elemente cheie în procesul de formare a capacităţilor şi atitudinilor de învăţare. Joaca educativă prin experimente ştiinţifice a concentrat atenţia şi starea de bine a preşcolarilor, astfel încât intelectul lor să fie pregătit să absoarbă informaţiile de bază în primii ani de şcoală”.
Profesionalismul formatorilor, creativitatea şi ingeniozitatea de care au dat dovadă au condus la însuşirea de către cadrele didactice participante la cursuri a unor repere clare de organizare a conţinuturilor învăţării în manieră integrată, a unor strategii inovative deînvăţare a copilului mic prin explorări şi experienţe în situaţii de joc, prin adaptarea conţinuturilor învăţării la realitatea cotidiană, precum şi la preocupările, interesele, înclinaţiile şi aptitudinile copilului.