Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunţat că traficul rutier la Vereşti, peste râul Suceava, va fi reluat pe un pod provizoriu din tuburi. Gheorghe Flutur a precizat că ieri dimineaţă, împreună cu reprezentanţii Direcţiei de Drumuri Judeţene, cu vicepreşedintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc, primarii din Udeşti şi Vereşti şi reprezentanţii unei firme de construcţii, a fost la faţa locului pentru a stabili detaliile cu privire la construcţia podului provizoriu. „Am stabilit şi se lucrează deja la amenajarea unui pod, o soluţie provizorie de tuburi prin albie, în amonte de podul existent, pentru ca maşinile, traficul greu şi traficul uşor, să poată circula pe această variantă până finalizăm ridicarea grinzilor de la podul de la Vereşti şi reparaţia propriu-zisă”, a declarat şeful administraţiei judeţene.
Gheorghe Flutur a adăugat că în şedinţa de luna aceasta a Consiliului Judeţean Suceava urmează să fie aprobaţi indicatorii economici pentru lucrările de reparaţii la podul rutier de peste râul Suceava, care face legătura între Vereşti şi Udeşti, având în vedere că în urma apariţiei OUG 114/2018 au fost mărite salariile minime în domeniul construcţiilor. „Din acest motiv trebuie să actualizăm indicatorii tehnico-economici. Noi am scos o dată la licitaţie podul, însă nu s-a prezentat nimeni, motiv pentru care începem din nou procedurile pentru o nouă licitaţie”, a spus preşedintele CJ Suceava. Gheorghe Flutur a spus că vestea bună pentru cetăţenii din această zonă este că în câteva zile se va circula pe varianta provizorie, un pod provizoriu din tuburi cu diametru de 1,4 metri, prin albia râului Suceava.
Reamintim că podul de la Vereşti, peste râul Suceava, pe DJ 208D, a fost închis total circulaţiei la începutul acestui an. Solicitarea de închidere a podului a fost înaintată de reprezentanţii poliţiei şi a venit ca urmare a faptului că restricţiile de tonaj impuse anul trecut nu au fost respectate.
De precizat că pe podul de la Vereşti traficul rutier a fost restricţionat pentru maşinile cu tonajul mai mare de 7,5 tone, însă în condiţiile în care această măsură nu a fost respectată, podul s-a deteriorat, existând riscul de prăbuşire.