În satul Valea Putnei, comuna Pojorâta, unde se află cea mai veche păstrăvărie din România, a avut loc marţi, 22 ianuarie, o întâlnire a păstrăvarilor din România. La întâlnire au participat păstrăvari din Bucovina şi Ardeal, cu scopul de a pune bazele Asociaţiei „Păstrăvul Românesc”.
Scopul asociaţiei este promovarea păstrăvului românesc şi a intereselor crescătorilor şi procesatorilor de păstrăv din România. Printre membrii fondatori ai Asociaţiei naţionale „Păstrăvul românesc”, alături de crescători şi procesatori de păstrăv, se numără GAL Bucovina de Munte şi Fundaţia „Te aud România”. Fondatorii asociaţiei îşi propun să creeze un brand al păstrăvului românesc, precum şi un standard de calitate pentru cei care îşi doresc să producă păstrăv şi derivate din păstrăv sub umbrela acestui brand.
„Păstrăvul românesc merită să deţină ponderea majoritară în consumul de păstrăv de pe piaţa naţională”
De asemenea, după cum a declarat Lucian Preutescu, proprietarul unei păstrăvării din judeţul Suceava, „membrii îşi propun să creeze programe de educare a publicului în privinţa calităţii superioare a păstrăvului produs în România, precum şi asupra beneficiilor aduse sănătăţii consumatorilor”. Un alt membru fondator al asociaţiei, Aurel Blaj, a spus: „Dorim o promovare direct la sursă a păstrăvului românesc prin pachete turistice integrate, precum şi prin înfiinţarea de puncte gastronomice locale. Organizaţia ia în calcul deschiderea unei locaţii fizice de prezentare şi de cultură gastronomică, precum şi promovarea itinerantă la târgurile de profil”.
Şi Florin Irimescu, unul dintre fondatorii asociaţiei, a declarat în cadrul întâlnirii de la Valea Putnei că „obiectivul nostru pe termen mediu este să convingem românii că păstrăvul românesc merită să deţină ponderea majoritară în consumul de păstrăv de pe piaţa naţională şi, împreună, cred că ne vom atinge acest obiectiv”.
Următorul pas în „construcţia” iniţiată pe 22 ianuarie la Valea Putnei este accesarea unui program de finanţare prin fonduri europene, care să susţină implementarea planului de marketing al Asociaţiei „Păstrăvul Românesc”.