Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan i-a îndemnat pe locuitorii judeţului, dar și pe toţi cei din zona Moldovei să semneze petiţia iniţiată de liberali pentru susţinerea construcţiei autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș. Ioan Balan a precizat că petiţia poate fi semnată online pe site-ul de internet al PNL, aceasta fiind iniţiată deoarece construcţia autostrăzii Ungheni – Iași – Târgu Mureș trebuie să devină urgent o prioritate zero a Ministerului Transporturilor.
„Zona Moldovei se află într-un stadiu grav de subdezvoltare, cu un salariu mediu de 17% faţă de media europeană și cu un PIB/locuitor de 29% faţă de nivelul mediu din Uniunea Europeană. Parlamentarii Partidului Naţional Liberal din zona Moldovei au iniţiat această petiţie publică pentru a demonstra că Autostrada Unirii trebuie să fie un proiect prioritar pentru Moldova și pentru întreaga ţară”, a spus Ioan Balan, el adăugând că „actuala guvernare PSD – ALDE refuză să construiască Autostrada Unirii cu bani europeni și nu dorește dezvoltarea regiunii Moldovei”.
Deputatul PNL de Suceava a subliniat faptul că sabotarea construcţieiacestei autostrăzi care leagă Moldova și Basarabia de Vestul României și de Europa condamnă o mare parte a ţării la subdezvoltare și sărăcie.
Mai mult, Ioan Balan a spus că lipsa unei legături între Estul și Vestul României îi determină pe investitori să evite judeţele din zona Moldovei. „Nerealizarea autostrăzii care leagă Estul cu Vestul României este o trădare a intereselor naţionale. Iar soluţia falsă aleasă de guvernarea PSD – ALDE pentru construcţia autostrăzii Iași – Tg. Mureș în parteneriat public-privat amână realizarea acestui proiect la <calendele grecești>”, consideră Ioan Balan.
Deputatul liberal consideră că parteneriatul public-privat pentru construcţia Autostrăzii Unirii va însemna introducerea unei taxe de folosire a autostrăzii care va descuraja atragerea investiţiilor în zona Moldovei. „Soluţia PSD – ALDE este greșită pentru că există bani europeni gratis pentru construcţia autostrăzii Iași – Târgu Mureș. Astfel, această autostradă este în reţeaua europeană de autostrăzi, fiind aprobată și finanţată de Comisia Europeană cu o lungime totală de 318,8 km și o valoare totală de patru miliarde de euro”, a explicat Ioan Balan. El a adăugat că actualul Guvern al României nu trebuie să caute soluţii fantastice pentru construcţia Autostrăzii Unirii, „prin formule obscure de tip parteneriat public-privat”, ci trebuie doar să trimită o cerere de finanţare la Comisia Europeană.