Pacienţii Spitalului de Urgenţă „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava vor primi, începând de luna viitoare, un raport scris al îngrijirilor de care au avut parte pe durata spitalizării. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat, ieri, în conferinţă de presă, că de luna viitoare unitatea medicală implementează aşa-numitul plan de îngrijiri, care completează foaia de lucru generală şi care are ca scop creşterea calităţii îngrijirii medicale, dar şi responsabilizarea asistentului medical şi evidenţierea tuturor îngrijirilor acordate.
Directorul de îngrijiri, Doina Chirap, a explicat că practic este vorba despre o evaluare a manifestărilor de dependenţă pe fiecare dintre cele 14 nevoi fundamentale, necesităţi vitale esenţiale omului pentru asigurarea stării de bine din punct de vedere fizic şi mintal: de a respira; a se alimenta şi hidrata; a elimina; a se mişca, a păstra o bună postură; a dormi, a se odihni; a se îmbrăca şi dezbrăca; a-şi menţine temperatura corpului în limite normale; a fi curat, a-şi proteja tegumentele; a evita pericolele; a comunica; a acţiona după credinţele şi valorile sale; a se realiza; a se recreea; a învăţa. Astfel se stabileşte scorul de dependenţă la internare, pe baza căruia se stabilesc îngrijirile pe care trebuie să le acorde asistenta, atât cele generale, cât şi cele specifice fiecărei secţii. Acestea se consemnează amănunţit în planul de îngrijiri şi în rezumat, în raportul care se înmânează pacientului la externare şi sunt asumate, sub semnătură, de acesta, că le-a primit întocmai.
Odată cu planul de îngrijiri, în Spitalul de Urgenţă Suceava apare şi poziţia de „tutore de îngrijiri”, neremunerată, dar cu responsabilităţi stricte faţă de pacienţi. În unele secţii cu mai mulţi tutori, cum ar fi Anestezie Terapie Intensivă, există şase asistente medicale cu astfel de responsabilităţi. În acest fel, unitatea medicală merge spre „ocuparea spre sută la sută a timpului de lucru al personalului medical” şi după aceste rapoarte se va face şi salarizarea, după cum a precizat managerul Rîmbu. „Suntem bine plătiţi şi trebuie să dăm satisfacţie faţă de efortul făcut de societate pentru asta. Trebuie să fim mai aproape de intimitatea medicală a bolnavului”, a subliniat Rîmbu.
Raportul semnat de pacient ca fiind întocmai cu îngrijirile primite în spital este şi o modalitate de protecţie a unităţii medicale faţă de reclamaţii ulterioare, că cel internat nu a beneficiat de serviciile la care avea dreptul.