Podul de peste râul Suceava care face legătura între Udeşti şi Vereşti, de pe drumul judeţean 208D, a fost închis total circulaţiei rutiere începând cu ziua de miercuri, 9 ianuarie.
Măsura a fost luată de administratorul drumului, respectiv Consiliul Judeţean Suceava, deoarece podul nu mai prezenta siguranţă pentru traficul rutier.
Viorel Seredenciuc, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Suceava, a precizat că solicitarea de închidere a podului a fost înaintată de reprezentanţii Poliţiei şi a venit ca urmare a faptului că restricţiile de tonaj impuse anul trecut nu au fost respectate.
Mai exact, în urmă cu mai multe luni, traficul rutier a fost restricţionat pentru maşinile cu tonajul mai mare de 7,5 tone, dar cum această măsură nu a fost respectată, podul s-a deteriorat şi mai mult şi în anumite zone există chiar riscul de prăbuşire.
Pentru lucrările de reparaţii ale podului, reprezentanţii Consiliului Judeţean Suceava au organizat o licitaţie la care nu s-a prezentat nimeni. În aceste condiţii, licitaţia trebuie reluată, ceea ce înseamnă că cel puţin 3 luni circulaţia pe acest pod va fi închisă total.
„Într-adevăr, la prima licitaţie nu s-a prezentat nimeni, iar următoarea este programată pentru ziua de 20 ianuarie, când sperăm să se şi adjudece. Suma alocată pentru lucrările de reparaţii este de 747.577 de lei, iar firma care va câştiga licitaţia are termen 60 de zile pentru a finaliza treaba din momentul semnării contractului. Este vorba de lucrări la suprastructura podului, mai exact la calea de rulare”, a arătat Viorel Seredenciuc.
Restricția de tonaj, ignorată total sau respectată pe jumătate
În luna noiembrie a anului trecut, „Monitorul de Suceava” a publicat un material în urma unor fotografii trimise de un cititor. În imagini se putea observa un camion al firmei Symmetrica care circula pe podul limitat pentru maximum 7,5 tone. Nu era un caz izolat, iar paradoxal este că toată lumea știe asta.
Primarul comunei Verești, Dănuț Gavriliuc, ne-a declarat că cei de la Symmetrica respectă parțial restricția, în sensul că nu circulă cu camioane încărcate pe podul avariat, ci doar când se întorc cu vehiculele goale.
Și cei de la Direcția Județeană de Drumuri și Poduri din cadrul Consiliului Județean Suceava cunoşteau problema și au înaintat adrese scrise către poliție, pentru a se avea în vedere sancționarea șoferilor care nu respectă această restricție.
Problemele la pod au apărut în prima jumătate a anului trecut
Problemele de la pod au apărut din prima parte a anului 2018 și s-au accentuat. În zona centrală a podului traficul a fost restricţionat în zona centrală pe un singur sens de mers. Traficul greu a fost interzis prin indicatoare rutiere, iar pentru autoturisme viteza a fost limitată la 30 de km/h.
În urma expertizei care s-a făcut la pod a rezultat că problema este la suprastructura podului, la una dintre deschideri, fără a fi afectat vreun pilon.
După inundaţiile din 2010, podul a fost închis deoarece a fost avariat grav de inundaţii. La vremea respectivă Consiliul Judeţean Suceava a alocat 60 de miliarde de lei vechi pentru lucrări de reparaţii şi consolidare. Lucrările de consolidare şi reparaţii au fost executate de firma Civica şi finalizate în 2011. Podul a fost redeschis oficial circulaţiei publice din data de 1 decembrie 2011.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Suceava au explicat că atunci au fost făcute lucrări la două din cele cinci tronsoane ale podului, cele dinspre Vereşti, iar problemele apărute acum în centrul podului nu au cum fi imputate constructorului din perioada 2010-2011.