Peste 120 de administratori de firme de transport mărfuri din judeţul Suceava vor participa, la mijlocul acestei săptămâni, la un amplu protest care va avea loc la Bruxelles, în Belgia, faţă de prevederile Pachetului de Mobilitate, care reglementează activitatea pe viitor a celor care activează în acest domeniu. Preşedintele Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri „Bucovina” şi prim-vicepreşedinte la nivel naţional al Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Alin Creţu, a declarat că protestul va avea loc joi, 10 ianuarie, în faţa Parlamentului European. Alin Creţu a precizat că alături de transportatorii suceveni, la protestul de la Bruxelles vor participa şi administratori de firme din acest domeniu din judeţele învecinate.
El a precizat că pe 10 ianuarie, Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1. „FORT s-a opus cu vehemenţă Pachetului de Mobilitate şi a făcut numeroase sesizări şi petiţii miniştrilor Transporturilor ai României din ultimii doi ani, cât şi Comisiei Europene şi Parlamentului European cu privire la repercusiunile pe care le aduc aceste modificări asupra transportatorilor români”, a sus Alin Creţu.
El a mai declarat că, în forma lui actuală, acest pachet va dezavantaja clar transportatorii români. „Pachetul va lovi dur în interesele transportatorilor români - pur şi simplu unele companii sunt condamnate la faliment. În avangarda acestui pachet, pe data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din statele membre ale Uniunii Europene a adoptat o poziţie comună privind reforma sectorului transporturilor rutiere. 19 ţări au votat <pentru>, opt ţări au votat <împotrivă>, iar o ţară s-a abţinut, România, prin votul ministrului Lucian Şova. Spre stupoarea şi uimirea noastră, a membrilor Asociaţiei, a tuturor organizaţiilor patronale din România, domnul Şova alege să lovească direct, fără nici cea mai mică ezitare, fără nici un dubiu, în interesele companiilor de transport româneşti”, a declarat Alin Creţu. El a explicat că în actuala formă, pachetul de mobilitate înseamnă, printre altele, o birocraţie lărgită şi sufocantă, deşi la nivel declarativ se susţine contrariul, creşterea deloc neglijabilă a costurilor de transport marfă, pe tot teritoriul UE, alterarea puternică a concurenţei în interiorul Uniunii, „cărăuşii vestici fiind clar avantajaţi”, dar şi decimarea principiului „liberei circulaţii” în interiorul Uniunii Europene.