Lucrările de schimbare a traverselor pe sectorul de cale ferată Rădăuți-Putna au fost încheiate la finele anului trecut, în total fiind înlocuite în jur de 4.800 de traverse. Lucrarea urmează a fi recepționată în scurt timp, iar pasul următor va fi inspectarea liniei şi stabilirea vitezei de circulație. Mai exact, ce este de stabilit este dacă poate fi crescută viteza de circulație. În momentul de față, pe tronsonul Rădăuți-Putna al liniei se circulă cu viteza maximă de 40 de km/h. Obiectivul celor de la CFR Infrastructură este de a mări viteza de deplasare până la 60 de kilometri la oră. Părerile despre şansele ca acest obiectiv să fie îndeplinit sunt împărțite. Există şi varianta de a mai fi înlocuite încă 3000 de traverse. Creşterea vitezei de circulație s-ar putea face în etape şi pe porțiuni. Ultimele lucrări importante de la această linie au fost realizate în jurul anilor 1970, însă nici atunci nu au fost puse traverse noi, ci folosite.
În altă ordine de idei, cert este că acest traseu de cale ferată are potențial. Tocmai pentru că există cerere şi gradul de ocupare al automotoarelor Desiro este bun, CFR Călători a suplimentat numărul de curse din timpul săptămânii.
Din acest an, de luni până vineri, de la Suceava la Putna circulă trei trenuri dus-întors. Orele au fost gândite pentru a asigura traficul de navetă, în special al elevilor, dar şi legături mai bune cu trenurile de lung parcurs, spre Bucureşti, Iaşi, Cluj sau Timişoara.
În zilele de sâmbătă şi duminică, trenurile de la Suceava spre Putna circulă câte două de sens, după un orar gândit şi pentru a transporta pelerini la Mănăstirea Putna şi a le oferi şi posibilitatea de a se întoarce după câteva ore.
Calea ferată Suceava-Putna a fost redeschisă la mijlocul lui august 2018, la aproximativ şase ani după ce linia a fost închisă din cauză că nu ar fi fost rentabilă.
Trenurile de la Suceava la Putna fac acum puțin peste două ore. Viteza de circulație este foarte bună de la Suceava la Dorneşti, în jur de 100 de km/h, şi scade treptat, porțiunea critică fiind după Rădăuți.
A contat, de asemenea, foarte mult şi că CFR Călători a introdus pe această rută automotoare Desiro. Acestea oferă un grad de confort bun şi sunt şi mai eficiente ca timp, pentru că nu necesită staționare îndelungată la Dorneşti, unde, la trenul clasic, locomotiva trebuia schimbată de la un capăt la altul al vagoanelor.