Transportatorii din judeţul Suceava fac apel la europarlamentarii români să susţină adoptarea Pachetului de Mobilitate I într-o formă favorabilă acestui domeniu de activitate. Apelul a fost făcut prin intermediul unei scrisori deschise pe care membrii Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri „Bucovina” au trimis-o tuturor europarlamentarilor români. Preşedintele Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri „Bucovina”, Alin Creţu, a precizat că această asociaţie este una patronală, din ea făcând parte câteva sute de firme mici şi mijlocii, care au capital exclusiv românesc. „Aceste firme au câteva zeci de mii de angajaţi, contribuie, lunar şi anual, cu sume impresionante la bugetele locale şi naţionale şi sunt puternic conectate cu o întreagă industrie ce furnizează produse şi servicii specifice domeniului transporturilor rutiere. Mai mult, suntem parte a unuia dintre cele mai importante şi dinamice sectoare economice din România, transporturile rutiere de mărfuri şi de pasageri au un aport de circa 7% în PIB”, a explicat Alin Creţu.
El a precizat că în 2019 se preconizează lansarea noului Pachet de Mobilitate, care reprezintă un compromis între Estul şi Vestul Europei, o legislaţie care va guverna transporturile la nivel european. Alin Creţu a subliniat că, în forma lui actuală, acest pachet va dezavantaja clar transportatorii români. „Pachetul va lovi dur în interesele transportatorilor români - pur şi simplu unele companii sunt condamnate la faliment. În avangarda acestui pachet, pe data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din statele membre ale Uniunii Europene a adoptat o poziţie comună privind reforma sectorului transporturilor rutiere. 19 ţări au votat <pentru>, 8 ţări au votat <împotrivă>, iar o ţară s-a abţinut, România, prin votul ministrului Lucian Șova. Spre stupoarea şi uimirea noastră, a membrilor Asociaţiei, a tuturor organizaţiilor patronale din România, domnul Șova alege să lovească direct, fără nici cea mai mică ezitare, fără nici un dubiu, în interesele companiilor de transport româneşti”, a declarat Alin Creţu. El a explicat că în actuala formă, pachetul de mobilitate înseamnă, printre altele, o birocraţie lărgită şi sufocantă, deşi la nivel declarativ se susţine contrariul, creşterea deloc neglijabilă a costurilor de transport marfă, pe tot teritoriul UE, alterarea puternică a concurenţei în interiorul Uniunii, „cărăuşii vestici fiind clar avantajaţi”, dar şi decimarea principiului „liberei circulaţii” în interiorul Uniunii Europene. „Pentru o parte din companiile de transport marfă româneşti, în special micile afaceri de familie, acest lucru înseamnă pur şi simplu faliment”, a atras atenţia preşedintele Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri „Bucovina”. Alin Creţu a precizat că acest Pachet de Mobilitate ar putea fi supus votului Parlamentului European cel mai probabil anul acesta, motiv pentru care transportatorii suceveni le solicită europarlamentarilor români să le apere drepturile.