Deputatul sucevean USR Daniel Popescu, vicepreşedinte al Comisiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţării, a interpelat Ministerul Transporturilor în legătură cu proiectul legăturii feroviare directe între Bucureşti, din Gara de Nord, şi Aeroportul Otopeni, inclus în Master Planul General de Transport al României şi estimat iniţial a fi încheiat până în 2018, dar nerealizat până în prezent. Daniel Popescu a spus că a făcut această interpelare într-un context în care proiectul de cale ferată nu este unul de mare amploare, acesta presupunând modernizarea actualei căi de rulare şi extinderea ei cu aproximativ 3 km până în zona aeroportului din Otopeni, însă are o importanţă deosebită pentru uşurarea traficului din Capitală şi asigurarea unui transport mai ieftin şi mai rapid pentru călători, inclusiv pentru sutele de mii de români care ajung anual în ţară. În aceste condiţii, deputatul USR i-a solicitat ministrului Transporturilor o serie de date despre acest proiect, inclusiv despre stadiul şi evoluţia acestuia.
În răspunsul oferit, Ministerul Transporturilor a menţionat că a fost stabilit şi calendarul de implementare a proiectului, care prevede că până în luna aprilie a anului 2020 va fi încheiată execuţia lucrărilor până la Terminalul 1 al Aeroportului „Henri Coandă” Bucureşti.
“Acest proiect ar uşura deplasarea zilnică a zecilor de mii de navetişti care traversează zona spre locul de muncă şi ar face mai uşoară întoarcerea acasă pentru sutele de mii de români din străinătate care ajung anual în ţară prin Aeroportul Otopeni. Să nu mai punem la socoteală sutele de mii de turişti care vizitează România şi care sunt obişnuiţi cu anumite standarde în materie de transport”, a declarat deputatul USR.
Legat de costuri, Ministerul Transporturilor a precizat că obiectivul de investiţii „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” a fost inclus în Master Planul General de Transport al României cu suma de 97,15 milioane de euro (fără TVA), din care valoarea studiului de fezabilitate pentru Fazele I şi II este de 2,5 milioane de lei (fără TVA). De asemenea, ministerul a adăugat că valoarea estimată pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente Fazei I (de racord la Terminalul 1 al Aeroportului „Henri Coandă”) este de 532,39 milioane de lei (fără TVA).
În contextul celor prezentate mai sus, deputatul USR Daniel Popescu este de părere că întârzierea nepermis de lungă a începerii lucrărilor de racordare a Gării de Nord la Aeroportul „Henri Coandă” este regretabilă şi păguboasă atât pentru bucureşteni, cât şi pentru turişti şi călători români sau străini care tranzitează Bucureştiul.