Circulaţia pe podul mare de pe DN 2H Milişăuţi-Rădăuţi a fost reluată începând de ieri, la mai puţin de şase luni de la ziua în care podul a fost închis din cauza avariilor grave suferite după inundaţiile de la finele lunii iunie. Circulaţia de pe pod a fost închisă în dimineaţa zilei de 1 iulie şi a fost reluată luni, 17 decembrie, la ora 10.00, după o scurtă inaugurare la care au participat reprezentanţi ai beneficiarului lucrării, ai constructorului, ai Primăriei Milişăuţi şi prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi.
Lucrările de reparaţii au fost efectuate de firma SC Geiger Transilvania, sub coordonarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi.
Inginerul Romeo Caciuc, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Suceava, a vorbit despre ritmul lucrărilor şi operativitatea cu care s-au executat: „A fost un efort susţinut al colegilor din DRDP Iaşi, care s-au mobilizat exemplar în ceea ce priveşte derularea procedurilor de achiziţie în regim de urgenţă, astfel că, la finele lunii august, am putut începe lucrările. Din motive de operativitate, s-a optat pentru detonarea pilei numărul 6 şi a ultimelor două deschideri ale podului, după care s-a trecut la reconstruirea acestora. Mulţumim pe această cale constructorului, care a dat dovadă de operativitate şi seriozitate maximă, dar şi autorităţilor locale şi judeţene, care ne-au sprijinit în toate demersurile noastre, de la închiderea circulaţiei şi până la finalizarea lucrărilor”.
Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a salutat redeschiderea circulaţiei pe pod, subliniind totodată eforturile depuse, pe care le consideră însă „un act de normalitate”.
În lunile în care podul a fost închis pentru reparaţii, circulaţia s-a derulat, în mare parte, pe un pod provizoriu, din tuburi, realizat în urma unui parteneriat public-privat încheiat între Primăria Milişăuţi şi firma Test Prima. Contestat de unii, podul provizoriu s-a dovedit o soluţie bună pentru a prelua mare parte din traficul spre Rădăuţi.
DRDP Iaşi a transmis că lucrările au costat 6,4 milioane de lei şi au durat efectiv trei luni şi jumătate. În tot acest timp, s-a procedat la reconstruirea noii pile a podului şi montarea a 12 grinzi, aferente celor două deschideri, culminând cu refacerea căii de rulare, turnarea a două straturi asfaltice, amenajarea trotuarelor şi a parapetului pietonal.
Podul de la Milişăuţi a fost construit în anul 1962, are o lungime totală de 200 m, şapte deschideri şi o lăţime a părţii carosabile de 6,30 m. Obiectivul este unul de importanţă majoră pentru judeţul Suceava, fiind o punte de legătură între Suceava, Rădăuţi, Putna şi Câmpulung Moldovenesc.