Administrația Județeană a Finanțelor Publice Suceava a transmis o serie de clarificări cu privire la declararea veniturilor din străinătate. Potrivit unui comunicat de presă transmis de Finanțele sucevene, Agenția Națională de Administrare Fiscală realizează schimb reciproc de informații cu diverse state. Schimbul automat de informații cu Statele Membre ale Uniunii Europene se realizează în baza Directivei 2011/16/UE privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal, transpusă în legislația națională în Legea 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, art. 291 prevăzând sfera de aplicare și condițiile schimbului automat obligatoriu de informații.
„În ceea ce privește schimbul automat dintre România și statele Non-EU, acesta se realizează în baza Convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri, pentru prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitul pe venit şi pe capital care se încheie cu fiecare jurisdicție în parte”, se arată în comunicatul Finanțelor sucevene.
Având în vedere aceste aspecte, Finanțele sucevene îi invită pe contribuabilii care primesc solicitări de a se prezenta la organele fiscale să dea curs acestora și de a clarifica aspectele ce le sunt comunicate, pentru a evita dubla impunere și a stabili statul care are dreptul de impunere a veniturilor realizate, conform prevederilor convențiilor de evitare a dublei impuneri și a Codului fiscal.
În situația în care instituția fiscală solicită prezentarea de documente justificative, contribuabilii sunt invitați să prezinte documentele solicitate, iar în cazul în care acestea sunt emise într-o altă limbă, acestea să fie însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați, astfel cum legislația prevede. În cazul neprezentării contribuabililor la organul fiscal, pentru clarificarea situației fiscale proprie, Finanțele au obligația de a întreprinde în continuare demersurile prevăzute de legislația fiscală, în vederea impunerii veniturilor comunicate ca urmare a realizării schimbului internațional de informații.
Informații suplimentare cu privire la aceste probleme pot fi obținute prin accesarea site-ului www.anaf.ro, secțiunea “Asistenţă contribuabili”sau prin apelarea telefonică a Call-center-ului Agenței, la numărul de telefon +4031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii se pot prezenta la sediile unităților fiscale, structurile de asistență pentru contribuabili.