Reabilitarea și modernizarea trecerilor rutiere la nivel cu calea ferată, respectiv reabilitarea asfaltului și construcția de bariere automate, reprezintă un serios motiv de îngrijorare pentru participanţii la traficul rutier şi feroviar. Deputatul liberal de Suceava Ioan Balan a observat aceste lacune şi i-a adresat mai multe întrebări ministrului Transporturilor.
Nemulţumirea parlamentarului sucevean a plecat de la problemele semnalate odată cu redeschiderea căii ferate dintre Dorneşti şi Putna. Degradarea trecerilor la nivel cu calea ferată din localitățile Gălănești, Vicovu de Jos și Horodnic, la care nu s-au efectuat nici un fel de lucrări de reabilitare, este o realitate care nu poate fi trecută cu vederea şi care reprezintă un mare pericol pentru cei care le traversează. Culmea ironiei, cu ocazia dezbaterilor privind Legea bugetului de stat pentru anul 2018, Ministrul Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe, a dat asigurări în fața Parlamentului asupra faptului că în bugetul pentru anul 2018 s-au prevăzut credite bugetare pentru investiții pentru reabilitarea și modernizarea a peste 150 de treceri rutiere la nivel cu calea ferată.
„Din păcate, în ciuda angajamentelor fostului ministru, anul 2018 înregistrează cel mai puternic record negativ cu privire la investițiile în infrastructură, cheltuielile efectuate pentru modernizarea, reabilitarea și construcția de infrastructură fiind la cel mai scăzut nivel din ultimul 15 ani. În acest context, nici investiții cu privire la reabilitarea și modernizarea trecerilor rutiere la nivel cu calea ferată (reabilitarea asfaltului și construcția de bariere automate) nu s-au realizat”, a arătat Ioan Balan.
Deputatul liberal vrea să ştie exact câte treceri rutiere la nivel cu calea ferată au fost reabilitate și modernizate cu bariere automate în cursul anului 2018, atât la nivelul judeţului Suceava, cât şi la nivel naţional.
„Solicit precizări cu privire la respectarea obligațiilor Direcției regionale de drumuri, care, odată cu redeschiderea căii ferate către Putna, avea obligația de a reabilita trecerile rutiere la nivel cu calea ferată afectate de repunerea în circulație a trenurilor pe această rută. Vă solicit să precizați câte treceri rutiere la nivel cu calea ferată propuneți spre reabilitare și modernizare în cursul anului 2019, știindu-se că aceste puncte reprezintă zone de risc maxim la adresa vieții conducătorilor auto”, sunt alte aspecte pe care Ioan Balan le doreşte lămurite de către conducerea Ministerului Transporturilor.