La Muzeul de Istorie Suceava a avut loc recent evenimentul “O seară de joc şi parenting”, în cadrul căruia a fost lansată cartea “81,5 practici parentale, fără agresivitate, pentru un copil resilient!”, scrisă de asist. univ. dr. Marius Marici, cadru didactic la Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava, la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei, şi trainer în parenting din partea Organizaţiei PACT (Parent and Child Training). Cartea, după cum a spus autorul, este o antologie de 81 de tehnici parentale simplu şi clar descrise pentru orice părinte care doreşte să devină mai eficient în creşterea copiilor. Este un produs obţinut după mulţi ani de muncă şi cercetare ştiinţifică în psihologie şi documentare temeinică în domeniul de specialitate.
Autorul afirmă despre această carte: „Am scris această carte cu scopul de a oferi părinţilor, precum şi tuturor celor interesaţi, un ghid privind managementul comportamental al copilului, acasă. Se întâmplă adesea ca unii părinţi să folosească metode care nu funcţionează. Părinţii trebuie să ştie că de fiecare dată când le cer copiilor să facă ceva şi aceştia nu fac, aceştia îşi pierd din ce în ce mai mult din autoritatea lor. Soluţia este ca părinţii să se oprească din ceea ce fac, să-şi reevalueze situaţia şi să schimbe metoda, alegând una adecvată”.
La eveniment au luat cuvântul invitaţi speciali din varii domenii: Corneliu Matei (compozitor muzical), Beniamin Husarciuc (trainer Upgrade Suceava), Melissa Osborne (trainer USA), Simona Pojoga (doctorand psihologie), Andreea Ilisoi (învăţătoare), conf. univ. dr. Aurora-Adina Colomeischi (decan FSED, USV), conf. univ. dr. Doina Schipor (USV), precum şi lect. univ. dr. Marius Esi (USV).
Dr. Marius Marici este autorul mai altor cărţi de parenting, cum ar fi: “Iubeşte-mă!”, o carte care conţine tehnologia relaţiilor bune părinte-copil, “Parenting ineficient”, care tratează practicile interzise sau nerecomandate în parenting, şi “Bazele ştiinţifice ale relaţiei părinte-adolescent!”, care este o carte ştiinţifică, privind mecanismele relaţiilor dintre părinţi şi adolescenţi.