miercuri, 14 nov 2018 - Anul XXIII, nr. 257 (6967)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9771 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7573 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Nepăsare

Camioane de mare tonaj circulă nestingherite pe podul avariat de la Verești

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Podul de peste râul Suceava de pe drumul judeţean care leagă comunele Udeşti şi Vereşti, pe care traficul de tonaj mare este restricționat de aproximativ șase luni de zile, după ce au apărut probleme importante la suprastructura construcției, continuă să fie traversat de vehicule grele. Problema este arhicunoscută de autoritățile locale de la Udești și Verești, de polițiști și de cei de la Consiliul Județean Suceava, care au în administrare drumul, însă cu toate acestea traficul greu continuă nestingherit.

 

Restricția de tonaj, ignorată total sau respectată pe jumătate 

Un cititor ne-a transmis fotografii cu un camion al firmei Symmetrica care circulă pe podul limitat pentru maximum 7,5 tone. Nu este nicidecum un caz izolat, iar paradoxal este că toată lumea știe asta.

Primarul comunei Verești, Dănuț Gavriliuc, ne-a declarat că cei de la Symmetrica respectă parțial restricția, în sensul că nu circulă cu camioane încărcate pe podul avariat, ci doar când se întorc cu vehiculele goale.

„Din păcate, avem și multe alte vehicule grele care trec încărcate, în ciuda indicatoarelor de restricție, care sunt puse cu mult înainte de a se intra pe pod”, a declarat primarul.

 

Adrese către cei de la poliție, privind problema traficului greu

Și cei de la Direcția Județeană de Drumuri și Poduri din cadrul Consiliului Județean Suceava cunosc problema și au înaintat adrese scrise către poliție, pentru a se avea în vedere sancționarea șoferilor care nu respectă această restricție. Se știe că atunci când vine vorba de trimis adrese și hârtii suntem campioni, mai greu e însă când se ajunge la măsuri concrete. Foarte probabil că din cauza lipsei de oameni atât de des invocată, Poliția Rutieră nu a luat prea în serios această solicitare. 

 

Licitație pentru desemnarea firmei care va repara podul

Problemele de la pod au apărut din prima parte a anului 2018 și s-au accentuat. În zona centrală a podului traficul se mai desfăşoară doar pe un singur sens de mers. Traficul greu a fost interzis prin indicatoare rutiere, iar pentru autoturisme viteza a fost limitată la 30 de km/h.

Oamenii care circulă zilnic prin zonă au relatat că iniţial pe carosabil a apărut o umflătură, iar apoi asfaltul a crăpat.

În urma expertizei care s-a făcut la pod a rezultat că problema este la suprastructura podului, la una dintre deschideri, fără a fi afectat vreun pilon. Recent s-au aprobat indicatorii tehnico-economici privind lucrări de reparații la pod, iar pe 20 noiembrie  se va deschide procedura de achiziție prin licitație a lucrării. Despre lucrări s-ar putea vorbi în cel mai bun caz din primăvară. Până atunci, o limitare reală a traficului greu ar fi extrem de importantă.

 

Limitarea fizică a accesului camioanelor pare a fi singura soluție reală

În luna mai a acestui an, când Monitorul e Suceava a semnalat pentru prima dată problemele apărute la podul de la Verești de peste apa Sucevei, se vorbea și de măsuri de îngustare a drumului, din cauză că restricţia de tonaj prin indicatoare rutiere nu este respectată de toţi şoferii de vehicule grele. Mai exact de montarea unor stabilopozi la capetele de pod, care să nu permită mașinilor mari să intre pe pod. Această măsură, care pare a fi cea mai eficientă în acest caz, nu a fost pusă însă în practică.

 

Lucrările din perioada 2010-2011 nu au legătură cu problema de acum

După inundaţiile din 2010, podul a fost închis deoarece a fost avariat grav de inundaţii. La vremea respectivă Consiliul Judeţean Suceava a alocat 60 de miliarde de lei vechi pentru lucrări de reparaţii şi consolidare. Lucrările de consolidare şi reparaţii au fost executate de firma Civica şi finalizate în 2011. Podul a fost redeschis oficial circulaţiei publice din data de 1 decembrie 2011.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Suceava au explicat că atunci au fost făcute lucrări la două din cele cinci tronsoane ale podului, cele dinspre Vereşti, iar problemele apărute acum în centrul podului nu au cum fi imputate constructorului din perioada 2010-2011.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Camioane de mare tonaj circulă nestingherite pe podul avariat de la Verești.
 Vizualizări articol: 1675 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camioane de mare tonaj circulă nestingherite pe podul avariat de la Verești0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei