Redeschiderea căii ferate spre Putna, la mijlocul lunii august, a impus și o serie de lucrări la trecerile la nivel cu calea ferată de pe drumul național care duce la mănăstire, lucrări care au dus la degradarea acestor zone de trecere. Din păcate, deși suntem în prag de iarnă, nu s-a intervenit deloc pentru repararea acestor treceri la nivel cu calea ferată.
Toate trecerile sunt degradate, însă două dintre este sunt în stare dezastruoasă. Este vorba de trecerea la nivel cu calea ferată de la intrarea în Gălănești dinspre Vicovu de Jos și cea dintre Gălănești și Horodnic.
Pe lângă dalele din beton au apărut gropi adânci, care fac aceste treceri o adevărată încercare pentru șoferi și pentru mașinile acestora.
Pentru reluarea traficului feroviar, având în vedere că linia era înfundată, asfaltul a fost spart. Linia a fost ridicată și s-au turnat ulterior dale din beton. Din păcate, cei de la CFR Infrastructură nu au mai lucrat și pentru a duce carosabilul la o stare cât de cât onorabilă.
DN 2H Rădăuți-Putna se află în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, prin Secția de Drumuri Naționale Suceava. Reprezentații de la Drumuri Naționale ne-au declarat însă că intervalul dintre linii de pe carosabil și un metru în afara liniei intră în responsabilitatea celor de la calea ferată, în speță Regionalei CFR Infrastructură Iași.
În vara anului 2004, cu prilejul împlinii a cinci sute de ani de la moartea domnitorului Ștefan cel Mare, DN 2H Rădăuți-Putna a fost modernizat capital. Din păcate, acum drumul este într-o stare proastă și foarte proastă pe alocuri. Dacă reparațiile la drum sunt o lucrare mai de anvergură, care nu se poate face acum, la trecerile la nivel cu calea ferată s-ar putea interveni punctual, într-un interval scurt de timp.
DN 2H nu este inclus pe vreo listă privind drumuri care se vor moderniza în următoarea perioadă, urmând a fi supus doar la lucrări de reparații și întreținere, care se fac de regulă primăvara.