Lucrări în batjocură

Record de treceri de pietoni trasate pe o stradă cu trotuare de-o palmă



Record de treceri de pietoni pe strada Bogdan Vodă
Record de treceri de pietoni pe strada Bogdan Vodă

O stradă din municipiul Suceava, recent asfaltată pentru prima dată, deține recordul la numărul de treceri de pietoni trasate, acestea fiind făcute chiar și câte patru pe o distanță de numai 60 de metri.
În total, pe strada Bogdan Vodă, din zona Zamca, pe care se află mai puțin de 30 de case, au fost trasate nouă treceri de pietoni, în condițiile în care în alte zone nu vezi o trecere nici pe distanțe de două ori mai mari decât cea a străzii menționate.
„Se aude că vine Trump, că vine de la Macaron ăsta, poate trece el pe aici și să nu dea vreo mașină peste el”, spune unul dintre locuitorii străzii, amuzat de ciudățenia situației.
„Au pus treceri de pietoni la fiecare casă, nu cumva să ne rătăcim!”, spune un altul, în vreme ce șoferii se arată nemulțumiți de faptul că, în conformitate cu legislația, ar trebui să încetinească la fiecare trecere, să se asigure.
Dacă proiectantul lucrării a făcut exces de zel la amplasarea de treceri de pietoni la fiecare intersecție și nu numai, la trotuare s-a zgârcit atât de tare, încât pe alocuri acestea au doar 30 de cm, adică cât să treacă omul „într-o dungă”, cu spatele lipit de-un gard sau de stâlpii de pe mijloc, care blochează adeseori trecerea pietonilor.
Cea mai largă porțiune de trotuar are 70 de cm, iar cea mai îngustă 30 cm, încât, chiar și dacă circulă numai doi oameni odată, aceștia trebuie să meargă în șir indian ori unul pe stradă și altul pe trotuar. De cărucior pentru copii nici nu poate fi vorba, pentru că nu încape pe trotuarul făcut în miniatură.
„Spațiul este grozav de mult… învățăm copiii să meargă pe trotuar și să treacă pe toate trecerile de pietoni de pe stradă”, a spus o femeie, care, de nevoie, mergea pe lângă trotuar, pentru a putea ține copilul de mână.
„Trebuiau să facă asfaltul până în gard pe o parte și pe cealaltă să facă trotuar normal”, e de părere un locuitor al străzii, în vreme ce altul spune zeflemitor „așa e doar o potecă în pădure”.
Gurile de scurgere a apei pluviale de pe strada recent asfaltată sunt vizibile doar ici-colo, locuitorii spunând că cele existente, făcute de ei pe vremuri, au fost astupate când s-a turnat asfalt, iar în capătul carosabilului, la intersecția cu strada principală, Zamca, indicatorul de „cedează trecerea” este pus „la mișto”, exact invers față de cum ar trebui, fiind invizibil pentru cei care ies de pe Bogdan Vodă.
„Proiectul este avizat de către Poliția Rutieră și de către specialiștii în domeniu”
Lucrările de asfaltare a străzii Bogdan Vodă s-au finalizat recent, după o îndelungată așteptare, de peste 40 de ani, până acum aceasta fiind „de pământ”, deși este situată într-o zonă centrală a municipiului.
„Strada Bogdan Vodă a fost refăcută total în baza unei investiții de 257.000 de lei, a Primăriei Suceava. Prima reacție pe care am avut-o când am văzut că sunt nouă treceri de pietoni pe o stradă destul de mică a fost aceeași ca a multor alți oameni, numai că, din spusele proiectantului, explicația stă în faptul că sunt necesare treceri la toate intersecțiile, sunt și multe intrări la casele oamenilor, plus că acolo nu trebuie să fie parcate mașini. Proiectul este avizat de către Poliția Rutieră și de către specialiștii în domeniu. Vom analiza dacă se impune anularea unora dintre acestea, dar pietonul trebuie protejat și să i se creeze condiții să traverseze civilizat și în siguranță”, a declarat viceprimarul Lucian Harșovschi, căruia i-a fost semnalat „excesul de zel” în trasarea trecerilor de pietoni.
O altă explicație a numărului mare de treceri de pietoni, pe o stradă atât de mică, constă în descurajarea celor care stau acolo de a lăsa mașinile în drum.
„Mașinile oamenilor trebuie ținute în curte, încât să nu fie probleme pe stradă. Discuția de aici a apărut, unii dintre locatarii de acolo nu mai pot lăsa mașinile în stradă din cauza trecerilor de pietoni, care sunt foarte multe, e drept”, a adăugat Harșovschi.
În privința trotuarelor înguste, blocate pe alocuri și de stâlpi, viceprimarul a spus că aceste aspecte trebuiau să fie observate de cei care au făcut verificarea proiectului și a lucrărilor din teren.
„Cred că va trebui să luăm și noi măsuri cu cei care verifică, pentru că dacă este ceva rău, se sparge în capul nostru. Toți sunt responsabili și trebuie să răspundă de ceea ce fac, semnează și parafează. Noi aprobăm niște investiții, ceea ce înseamnă proiectare și execuție stă în sarcina altora, care sunt specialiști în domeniu și trebuie să răspundă pentru ce se face”, a mai spus viceprimarul municipiului reședință de județ.




Recomandări

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Istorii ițcănene (2)