Traficul rutier prin Milișăuţi ar putea reveni la normal de la începutul lunii viitoare, perspectivele în acest sens fiind solide și bazându-se pe situaţia reală din teren. Lucrările la podul rutier de peste râul Suceava de la Milişăuţi au avansat foarte bine: ieri se lucra la armarea ultimului segment al porţiunii noi de pod, peste care miercuri se va turna stratul de beton. Celelalte segmente sunt deja finalizate, cu tot cu stratul de beton. Practic, lucrarea este înainte de ultima fază importantă, cea de turnare a straturilor de asfalt. Lucrurile ar părea foarte simple, însă mai există un impediment care nu ţine de factorul uman: condiţiile meteo, având în vedere că perioada de întărire ţine mult de temperatură.
Totuși, constructorul speră ca podul să fie gata la finele acestei luni, cu aproximativ două săptămâni înainte de expirarea termenului asumat.
După lucrările pregătitoare şi după ce pilonul afectat de inundaţiile din vară a fost detonat, s-a turnat pila de pod nouă şi s-a început aşezarea grinzilor de rezistenţă. Şase grinzi de câte 26 de tone fiecare au fost „aşezate” pe fiecare din cele două deschideri ale pilonului.
Firma care şi-a adjudecat licitaţia pentru refacerea podului mare de pe DN 2H Milişăuţi-Rădăuţi este SC Geiger Transilvania SRL, din Sibiu. Firma a preluat podul din data de 23 iulie şi are termen de execuţie a lucrării de 21 de săptămâni.
Podul mare de pe DN 2H a fost afectat grav de inundaţiile de la finele lunii iunie. Unul dintre piloni, ultimul pe direcţia dinspre Rădăuţi, s-a afundat, pe carosabil a apărut o denivelare îngrijorătoare, iar traficul a fost închis din dimineaţa zilei de 1 iulie.
Ca soluţie provizorie, traficul peste apa Sucevei de la Milişăuţi se desfăşoară pe un pod provizoriu, din două rânduri de tuburi, ridicat în urma unui parteneriat public-privat încheiat între firma Test Prima şi Primăria Milişăuţi.