Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul i-a solicitat ministrului Transporturilor, Lucian Şova, clarificări cu privire la drumul expres Bucureşti-Bacău-Suceava-Siret, obiectiv prioritar în Master Planul General pentru Transporturi. Parlamentarul sucevean a arătat că deşi au trecut mai mulţi ani de la aprobarea Master Planului General pentru Transporturi, aproape nici unul dintre obiectivele prioritare cuprinse în acest document cadru nu a avansat de la stadiul de dorinţă. În această categorie intră atât drumul expres Bucureşti-Buzău-Focşani-Bacău-Suceava-Siret, cât şi autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, incluzând variantele ocolitoare Târgu Neamţ, Paşcani, Târgu Frumos, Iaşi.
Mihalescul a declarat: „Mai mult decât atât, potrivit informaţiilor apărute în spaţiul public, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii intenţionează să anuleze proiectul autostrăzii A8 şi să evalueze un nou traseu, care să lege Regiunea de Nord-Est de Transilvania”. În acelaşi timp, deputatul a amintit şi de declaraţiile recente ale Comisarului european pentru dezvoltare regională, Corina Creţu, care a afirmat că există suficiente disponibilităţi financiare nerambursabile la nivelul Comisiei Europene pentru realizarea studiilor de fezabilitate şi a lucrărilor de construire pentru cele două obiective, autostrada Unirii: Iaşi-Târgu Mureş şi drumul expres Bucureşti-Suceava-Siret.
Mihalescul i-a cerut ministrului Transporturilor să-şi asume public abandonarea oficială a proiectului autostrăzii Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni
Dumitru Mihalescul i-a solicitat ministrului Şova explicaţii pentru lipsa oricăror demersuri în sensul demarării proiectelor de investiţii ”Drum expres Bucureşti-Buzău-Focşani-Bacău-Suceava-Siret” şi ”Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi- Ungheni” şi care este motivul pentru care, în ultimii doi ani, nu s-au lansat nici măcar licitaţiile necesare pentru demararea realizării studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru cele două obiective prioritare.
În acelaşi timp deputatul PNL Dumitru Mihalescul i-a mai cerut ministrului Transporturilor să-şi asume public abandonarea oficială a proiectului autostrăzii Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni şi să explice cât de utilă poate să fie o autostradă alternativă cu un traseu diferit, dar profund inutil şi mai lung cu peste o sută de kilometri.