Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava se află de o vreme într-o evidentă creştere în ceea ce priveşte numărul de curse şi automat numărul de pasageri, zilele trecute ajungându-se la pasagerul cu numărul 300.000 în 2018. Cu toate acestea, la Postul de poliţie al aeroportului, care aparţine de Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi Suceava, sunt doar doi oameni. Atât prevede schema de personal de la acest post, una total subdimensionată faţă de traficul de pe aeroportul sucevean din acest an.
Cei doi poliţişti nu au cum face faţă situaţiei de gestionat, cu destul de multe sosiri şi plecări de avioane zilnice. Fluxul mare de public atrage automat şi probleme pe linie de poliţie. De exemplu, în ultima perioadă sunt conflicte dese şi de amploare, care s-au lăsat cu distrugeri şi ameninţări, între taximetrişti şi ucraineni care vin cu microbuze şi preiau călători din ţara vecină. Unii taximetrişti fac tot posibilul să îi oprească pe ucraineni şi încearcă să-i blocheze.
Pentru a asigura ordinea publică în aeroport sunt direcţionaţi adesea poliţişti de la Serviciul Judeţean Transporturi care sunt de serviciu în Gara Suceava. Plecarea acestora în aeroport lasă însă cea mai mare gară din Suceava fără poliţişti, ceea ce nu este iarăşi deloc în regulă.
Agentul-şef adjunct Gabriel Nicolai Moroşan, şeful Postului de Poliţie TF din Gara Burdujeni, a scris pe o reţea de socializare despre această situaţie neplăcută: „Peste 300.000 de pasageri pe an şi schema poliţiei transporturi la aeroport tot de doi oameni este, ca pe timpul lui Ceauşescu, când pleca Tarom-ul lunea şi venea joia! Dar îi întindem pe ăştia până crapă! Siguranţă cetăţeanului în România e pe ultimul loc! Strategie 0!”Gabriel Nicolai Moroşan a fost coleg şi apropiat al poliţistului Sorin Vezeteu, ucis cu multiple lovituri de cuţit pe peronul gării din Burdujeni, astfel că are tot dreptul să vorbească despre neajunsurile din sistem şi lipsa de logistică şi de personal.
Interesant este că la un moment dat, acum câţiva ani, când aeroportul era închis ori opera doar cursa Tarom de Bucureşti, schema de personal de la postul de poliţe al aeroportului era formată din trei oameni ai legii. După modernizarea aeroportului şi redeschiderea pentru traficul internaţional, schema nu a mai fost ajustată.
În mod evident, având în vedere dezvoltarea aeroportului, trebuie găsite soluţii şi pentru sporirea numărului de poliţişti. Solicitări în acest sens au fost trimise, însă rămâne de văzut şi dacă cineva le va lua în considerare.