Lucrările la podul rutier de peste râul Suceava de la Milişăuţi au înregistrat progrese vizibile, iar dacă vremea va rămâne la fel de bună constructorul nu are nici un motiv să nu încheie lucrarea în termenul stabilit iniţial, adică la jumătatea lunii decembrie. După lucrările pregătitoare şi după ce pilonul afectat de inundaţiile din vară a fost detonat, s-a turnat pila de pod nouă şi s-a început aşezarea grinzilor de rezistenţă. Şase grinzi de câte 26 de tone fiecare au fost „aşezate” deja pe una din deschiderile pilonului, iar pentru a doua grinzile sunt deja pregătite pentru montare. Muncitorii lucrează în aceste zile şi la armătura peste care va fi turnat stratul de beton. Ultima etapă a lucrărilor va fi cea de aşternere a celor două straturi de asfalt.
Firma care şi-a adjudecat licitaţia pentru refacerea podului mare de pe DN 2H Milişăuţi-Rădăuţi este SC Geiger Transilvania SRL, din Sibiu. Firma a preluat podul din data de 23 iulie şi are termen de execuţie a lucrării de 21 de săptămâni.
Conform acestui grafic, podul va fi gata şi va putea fi reluată circulaţia din luna decembrie. Practic, pe la jumătatea lunii decembrie a acestui an podul ar trebui să fie gata.Până acum vremea a fost excelentă, dar constructorul mai are nevoie de vreme bună şi pentru următoarele etape.
Podul mare de pe DN 2H a fost afectat grav de inundaţiile de la finele lunii iunie. Unul dintre piloni, ultimul pe direcţia dinspre Rădăuţi, s-a afundat, pe carosabil a apărut o denivelare îngrijorătoare, iar traficul a fost închis din dimineaţa zilei de 1 iulie.
Podul a fost construit în anul 1962, iar semne ale degradării sale au început să fie observate de câţiva ani. Precipitaţiile care au căzut abundent zile la rând la final de iunie au pus o presiune foarte mare pe pod, iar structura a cedat.
Ca soluţie provizorie, traficul peste apa Sucevei de la Milişăuţi se desfăşoară pe un pod provizoriu, din două rânduri de tuburi, ridicat în urma unui parteneriat public privat încheiat între firmele Test Prima şi Primăria Milişăuţi. Chiar dacă se circulă destul de greu, pe bretele de drum provizorii, acest pod preia o parte importantă din traficul spre şi dinspre Rădăuţi.
Mai există şi un al doilea pod provizoriu, care însă este folosit doar pentru şantierul lucrărilor de la podul mare.