Elevii Colegiului Naţional „Petru Rareş” Suceava s-au întors victorioşi de la Paşcani, unde Colegiul Tehnic de Căi Ferate ”Unirea” a organizat primul turneu de dezbateri academice pentru începători - „Narnia Open Debate - Europa mea”.
Au fost două zile de competiţii intense, patru moţiuni de dezbatere, toate având ca temă Uniunea Europeană.
Premiul cel mare al concursului a fost adjudecat de una dintre echipele Clubului de dezbateri al colegiului sucevean (CNPR Debate Club), prin David Tofan, Bianca Beldiman şi Denisa Spoială.
De altfel, finala s-a jucat între două echipe ale colegiului sucevean, elevii participanţi având un drum victorios de-a lungul competiţiei, reuşind să câştige cele două semifinale. A fost un meci strâns, Ioan Andrei Seredenciuc, Alex Lohă şi Tudor Mutrescu clasându-se pe poziţia a doua a clasamentului.
În echipa de arbitraj Narnia Open s-a aflat şi Andreea Apopei, mentorul echipelor Colegiului „Petru Rareş”, alături de care copiii şi-au trasat drumul spre câştig.
„Să nu uităm că în echipa de Chief Adjudicators a competiţiei s-a aflat Ionuţ Cătălin Panţîru, care alături de Maria Andreea Caunii, Ioan Coroamă şi Denisa Leagăn a dat aripi acestui eveniment. Suntem extraordinar de mândri de tinerii noştri debateri pentru performanţa lor şi am vrea să le mulţumim pe această cale tuturor celor ce au contribuit de-a lungul pregătirilor!”, a menţionat Ileana Boteanu, coordonatoarea clubului de Dezbateri al colegiului sucevean.
Concursul din Paşcani s-a desfăşuratsub auspiciile Asociaţiei Române de Dezbateri, Oratorie şi Retorică (ARDOR) şi ale Asociaţiei Regionale (ACORD). Au fost elevi din şapte oraşe, de la zece cluburi.
„Au fost moţiuni foarte grele pentru începători, având în vedere că aceşti copii care s-au prezentat în competiţie s-au înscris în cluburi de dezbateri de puţin timp, astfel încât a fost foarte greu chiar şi pentru avansaţi. Cred că a fost o reuşită, o mare bucurie”, au declarat reprezentanţii colegiului din Paşcani.
Cluburile şi competiţiile de dezbateri au o ofertă provocatoare pentru spaţiul educaţional românesc: practicarea debate-ului - o formă structurată de dezbatere educaţională compusă formal din echipe cu un număr egal de membri. Aceştia sunt puşi în situaţia de a pune în valoare „pro” şi „contra” argumente diferite pentru ambele faţete ale unor chestiuni asupra cărora oamenii, deşi bine intenţionaţi, pot fi în dezacord.