Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul i-a solicitat ministrului Românilor de Pretutindeni, Natalia-Elena Intotero, precizări vizavi de măsurile pentru susținerea predării limbii române în comunitățile de români din afara frontierelor țării. Parlamentarul sucevean a arătat că ministerul condus de Intotero trebuie să răspundă problemelor a peste șase milioane de români care trăiesc în străinătate, incluzând atât românii plecați temporar sau definitiv la muncă în străinătate, precum și comunitățile de români separați de România, în urma tratatelor de pace de după cel de-al Doilea Război Mondial. "Un obiectiv extrem de important al fiecărui guvern din România trebuie să fie acela al menținerii identității culturale naționale, lucru care se poate realiza prin intermediul școlii, respectiv, prin predarea limbii române și a cursurilor de istorie și civilizație românească. În Programul de guvernare 2017-2020, guvernul s-a angajat să sprijine <comunitățile de români din străinătate, pentru o reintegrare facilă la întoarcerea în țară, prin creșterea cu 100% a numărului de elevi participanți la cursul de limbă, cultură și civilizație românească și introducerea acestui curs în unități școlare din cât mai multe state membre ale UE>. De asemenea, în programul de guvernare mai sunt specificate și <organizarea de cursuri de limbă, cultură și civilizație română în centre universitare și școli din țări cu comunități românești, sprijinirea înființării de clase cu predare în limba română, dezvoltarea și modernizarea rețelei de școli, grădinițe, biblioteci și centre culturale în țările cu comunități românești cu accent pus pe comunitățile din vecinătate>”, a declarat Mihalescul.
Mihalescul: "Câte școli, grădinițe, biblioteci și centre culturale românești au fost modernizate de guvernul României în ultimii doi ani?"
În condițiile în care se poate constata că guvernul se îndepărtează tot mai puternic de angajamentele asumate în cele trei programe de guvernare votate în Parlament în ultimii doi ani, deputatul Mihalescul i-a solicitat ministrului Intotero precizări cu privire la măsurile întreprinse de guvern, în ultimii doi ani, pentru a susține predarea limbii române în comunitățile de români din afara frontierelor țării, și i-a mai solicitat o situație atât în privința comunităților de români din provinciile istorice, precum și măsurile implementate în diaspora românească. În același timp, i-a cerut să precizeze câte școli, grădinițe, biblioteci și centre culturale românești au fost modernizate de guvernul României în ultimii doi ani și câte clase cu predare în limba română au fost înființate în comunitățile de români din afara țării.