Municipalitatea suceveană se pregătește să facă un pas important pentru a fi mai aproape de Era digitală. Mai exact, printr-un proiect în valoare de aproape 2,5 milioane de lei, urmează să fie puse la punct modalităţi de obţinere electronică a unor documente utile, care se eliberează de către administraţia locală, să fie făcute programări online, dar și să fie digitalizate arhivele, care ocupă foarte mult spaţiu.
„O direcţie importantă, pe care vrem să o dezvoltăm la primărie, este cea legată de digitalizare. Deja am depus un proiect pe fonduri europene, pe 21 septembrie, în valoare de 2.436.959 lei, din care primăria municipiului Suceava va suporta 2%, adică 48.739 de lei. Prin acest proiect intenţionăm să se obţină electronic certificatele de urbanism, înștiinţarea începerii lucrărilor de construire/desfiinţare, obţinerea certificatelor de nomenclatură stradală și adresă, eliberare certificat de atestare fiscală, autorizaţii de transport greu, eliberare abonament parcare – acolo unde va fi cazul, programare online la evidenţa persoanelor, precum și alte fluxuri de documente pe care le vom stabili în perioada următoare. De asemeni, în proiect este cuprinsă și digitalizarea arhivei municipalităţii, să o avem în format electronic”, a anunţat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Pentru asta, municipalitatea intenţionează să se doteze cu aparatură de scanare, servere, echipamente de comunicaţie, multifuncţionale, echipamente pentru coduri de bare etc., dar este necesară și implementarea unui sistem de management documente cu funcţii și module noi de gestiune, precum și instruirea personalului.
Durata de implementare a proiectului este de 28 de luni.