Lucrările de refacere a podului de peste râul Suceava de la Milişăuţi au intrat în linie dreaptă. Constructorul care şi-a adjudecat licitaţia pentru a repara podul de pe DN 2h Milişăuţi-Rădăuţi a început turnarea pilei de pod peste care se vor aşeza apoi grinzile de rezistenţă, iar apoi stratul de asfalt, în vederea reluării circulaţiei. Această nouă pilă este turnată în locul celei care a fost afectată grav de inundaţiile din vară şi care a fost aruncată în aer, în urma unei detonări controlate efectuate la începutul lunii septembrie.
Firma care şi-a adjudecat licitaţia pentru refacerea podului mare de pe DN2H Milişăuţi-Rădăuţi este SC Geiger Transilvania SRL, din Sibiu. Firma a preluat podul din data de 23 iulie şi are termen de execuţie a lucrării de 21 de săptămâni.
Conform acestui grafic, podul va fi gata şi va putea fi reluată circulaţia până la finele acestui an. Practic, pe la jumătatea lunii decembrie a acestui an podul ar trebui să fie gata.
Până acum s-au făcut lucrările pregătitoare pentru şantier şi de îndepărtare a pilonului afectat, cu cele două deschideri. S-a apelat la soluţia de detonare a porţiunii afectate, care a fost considerată cea mai eficientă şi rapidă. S-a lucrat apoi la strângerea resturilor de beton rămase după detonare şi s-au făcut alte lucrări pregătitoare. Firma şi-a amenajat şi un pod provizoriu pentru a putea lucra la noul pilon, altul decât cel deschis circulaţiei publice în momentul de faţă, realizat în urma unui parteneriat public-privat între Primăria Milişăuţi şi firma Test Prima.
Podul mare de pe DN 2H a fost afectat grav de inundaţiile de la finele lunii iunie. Unul dintre piloni, ultimul pe direcţia dinspre Rădăuţi, s-a afundat, pe carosabil a apărut o denivelare îngrijorătoare, iar traficul a fost închis din dimineaţa zilei de 1 iulie.
Podul a fost construit în anul 1962, iar semne ale degradării sale au început să fie observate de câţiva ani. Precipitaţiile care au căzut abundent la final de iunie au pus o presiune foarte mare pe pod, iar structura a cedat.