Mai multe treceri de pietoni de pe drumul naţional Suceava-Botoşani, reabilitat capital în anul 2014, au fost proiectate foarte prost, dacă se poate vorbi de proiectare, în cazul unor locuri marcate care duc în rigolă, în loc să ajungă pe un podeţ. Problema a fost semnalată în şedinţa Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Suceava desfăşurată în această săptămână.
La Dumbrăveni sunt două treceri de pietoni de acest gen. Este vorba de locuri marcate din zone cu trafic pietonal, care duc spre şcoală şi spre spital.
Primarul din Dumbrăveni: „Am cerut explicaţii încă de atunci, dar constructorul mi-a transmis că lucrează conform proiectului”
Primarul din Dumbrăveni, Ioan Pavăl, ne-a declarat că a semnalat problema încă de când drumul era în proces de reabilitare.
„Am cerut explicaţii încă de atunci, dar constructorul mi-a transmis că lucrează conform proiectului. Mi-au spus că aşa e proiectul, iar dacă ei fac altceva vor avea probleme la recepţie”, a explicat Ioan Pavăl.
La capitolul exemplu pozitiv pentru siguranţa traficului, la Dumbrăveni există şi o trecere de pietoni pe care s-au montat limitatoare de viteză pentru şoferi după ce au avut loc mai multe accidente rutiere.
Primarul Pavăl şi-a exprimat speranţa că se va interveni pentru rezolvarea anomaliilor semnalate, mai ales că nu ar fi vorba de costuri foarte mari.
Tot cu privire la DN 29, în cadrul şedinţei ATOP s-a luat în discuţie şi situaţia de la Salcea, unde la trecerile de pietoni din preajma a două şcoli, unde învaţă 1000 de copii, podeţele nu au fost prevăzute de către proiectant.
Un alt exemplu legat de acelaşi DN 29 este în dreptul bisericii din Plopeni, unde traversarea spre cimitirul satului se face tot înspre o rigolă.
O problemă care poate favoriza producerea de accidente mortale
Comisarul de poliţie Marius Ciotău, unul din membrii ATOP Suceava, a arătat că problema este una gravă pentru siguranţa traficului, mai ales când este vorba de treceri pe care traversează mai mulţi pietoni odată. El a arătat că atunci când ajung în capătul trecerii, oamenii sunt nevoiţi să rămână pe carosabil şi să îşi aştepte rândul pentru a intra pe acostament şi a putea ajunge apoi la primul podeţ de trecere.
Aceste treceri mai pot reprezenta un pericol şi pentru că unii pietoni sunt tentaţi să traverseze pe lângă locurile marcate, adică pe unde au podeţe, ceea ce se asimilează cu traversarea neregulamentară.
Ciotău a mai spus că speră să se ia măsuri la timp, înainte de a se produce o tragedie care să fie favorizată de aceste probleme.
La şedinţa ATOP au participat şi câte un reprezentant al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, respectiv de la Secţia de Drumuri Naţionale Suceava.
DN 29 Suceava-Botoşani este în administrarea celor de la Drumuri Naţionale.
Prezent la şedinţă, Nicolae Popovici, şef Serviciu comunicare din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, a dat asigurări că va înainta problema şefilor.