Aleşii locali suceveni au aprobat ieri, în unanimitate, proiectul de hotărâre privind realizarea unui nou pod rutier peste râul Suceava, în scopul descongestionării traficului de pe Calea Unirii, în special în zona comercială şi în cartierul Burdujeni.
Conform studiului de fezabilitate şi indicatorilor tehnico-economici, podul va avea o lungime de 104,4 metri, o lăţime totală de 11,20 metri, din care 7,80 metri carosabil şi câte 1,5 metri de trotuar de o parte şi de alta, fiind făcut pentru a suporta şi trafic foarte greu. Noul pod va avea trei pile şi două culei, acestea fiind fundate indirect prin intermediul a opt piloţi foraţi la adâncimea de 12 metri. Durata de realizare a investiţiei este de 16 luni.
Podul se va realiza într-o secţiune a râului Suceava aflată în aval de ecluza existentă şi la 65 de metri în aval de confluenţa cu râul Cetăţii.
Practic, podul va avea doar câte o bandă de circulaţie pe sens, pentru traficul rutier, fiind luată în calcul şi traversarea sa de către pietoni.
Costurile de realizare sunt estimate la 6,131 milioane de lei, din care 5,253 milioane de lei sunt lucrările de construcţii-montaj, principala sursă de finanţare fiind, deocamdată, un credit aprobat anterior, la care municipalitatea suceveană va avea acces de anul viitor.
Pentru ca procedurile să se deruleze mai repede, proiectarea şi execuţia vor fi scoase la licitaţie împreună, după cum a anunţat primarul Sucevei, Ion Lungu, care a explicat că realizarea acestei investiţii este de strictă necesitate, pentru rezolvarea problemelor de trafic care afectează o mare parte a municipiului.
De această dată, consensul politic a funcţionat, reprezentanţii tuturor partidelor votând realizarea investiţiei, chiar dacă au fost făcute unele critici din partea PSD.
Construcţia podului va fi urmată de asfaltarea rutei alternative de circulaţie înspre Botoşani, care va avea undeva la 4 km.