Peste 40 de companii din județ au participat la seminarul organizat de Camera de Comerț și Industrie Suceava legat de „problemele privind angajarea forței de muncă și oportunități de finanțare pentru stimularea investițiilor cu impact major în economie”. Potrivit spuselor președintelui executiv al CCI Suceava, Lucian Gheorghiu, evenimentul a urmărit să răspundă întrebărilor referitoare la regimul juridic al angajării lucrătorilor din afara spațiului Uniunii Europene în România, să prezinte schema de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie (H.G. nr. 807/2014), precum și să promoveze programele de formare oferite de proiectul “Manageri competenți pentru întreprinderi responsabile – #businessresponsabil”, cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toți – organizată de Camera de Comerț și Industrie Neamț.
Referitor la primul subiect al seminarului, în cadrul discuțiilor reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava și ai Biroului pentru Imigrări al județului Suceava au oferit informații suplimentare despre cadrul legislativ care reglementează regimul juridic al angajării lucrătorilor din afara spațiului Uniunii Europene, documentele necesare pentru străinii cu regim permanent sau detașați, avizele solicitate, excepții. De asemenea, s-au formulat întrebări punctuale referitor la acest subiect, întrebări la care comisarul Florin Ioan Petrescu i-a invitat pe cei interesați să se adreseze pentru consultanță Biroului pentru Imigrări al Județului Suceava.
Tot în cadrul seminarului, informații despre schema de ajutor de stat aprobată prin H.G. Nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie și implementată de Ministerul Finanțelor Publice au fost prezentate de reprezentantul Administrației Județene a Finanțelor Publice Suceava, Dumitru Ștefanciuc. Astfel, acesta a prezentat principalele modificări față de forma precedentă a condițiilor de eligibilitate, condiții de acordare a ajutorului de stat sau programul de derulare.
De asemenea, managerul proiectului “Manageri competenți pentru întreprinderi responsabile”, Elena Aurora Emilia Miron, a prezentat o serie de cursuri și evenimente la care angajații din firmele sucevene pot participa. Oferta prezentată cuprinde cursuri de competențe antreprenoriale, manager de proiect, manager de responsabilitate socială, manager de inovare, inspector resurse umane, manager de resurse umane, sesiuni de business coaching, un workshop pe tema „Învățarea pe tot parcursul vieții” sau conferințe pe tema „Creșterea competitivității IMM-urilor din Regiunea Nord-Est prin inovare” și „Promovarea îmbătrânirii active și adaptarea muncii la nevoile lucrătorilor vârstnici”.