Judeţele Suceava şi Cluj vor lansa împreună un nou concept de promovare, intitulat „Produs de România”. Anunţul a fost făcut de preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, la întâlnirea cu reprezentanţii destinaţiilor EDEN din România, Destinaţii Europene de Excelenţă, care s-au aflat în judeţ în perioada 20 – 23 septembrie într-un infotur de promovare a Bucovinei.
În cadrul discuţiilor, Gheorghe Flutur a precizat că unul dintre motivele pentru care Suceava a obţinut titulatura de „Destinaţie Europeană de Excelenţă” a fost şi acela că în turism au fost realizate numeroase investiţii. Flutur a spus că pentru judeţul Suceava, „perla noastră cu care ne mândrim” este domeniul turismului. „Este un domeniu în care mai este mult de făcut. Dar secretul este abilitatea cu care îi iei parteneri pe agenţii care fac turism. Pensiunile, hotelierii sau agenţiile de turism. Dacă se reuşeşte să-i convingi să se unească în asocieri şi să luptăm împreună avem numai de câştigat. Aici noi avem o poveste frumoasă de succes, şi anume Asociaţia <Produs în Bucovina> înfiinţată în primul meu mandat”, le-a transmis Gheorghe Flutur reprezentanţilor destinaţiilor EDEN din România şi ai Ministerului Turismului.
El a arătat că după înfiinţarea acestei asociaţii, acelaşi model a fost preluat şi de producătorii clujeni, care au înfiinţat Asociaţia „Produs de Cluj”. Şeful administraţiei judeţene a precizat că în perioada 5 – 7 octombrie, va fi lansat conceptul „Produs de România”. „Am invitat şi celelalte consilii judeţene să vină alături de marca Produs de România. Este un concept pentru a ne vinde produsele. Şi când spun produse nu mă refer doar la gastronomie. Noi când am mers în Viena am prezentat un tablou, cu patru piloni principali. Primul a fost gastronomia, al doilea a fost oferta turistică, apoi meşteşugarii şi al patrulea a fost folclorul autentic. Toate acestea au fost prezentate într-un tablou frumos, foarte atractiv, care are de toate”, a arătat Gheorghe Flutur.
Reprezentanţii Destinaţiilor EDEN din România au putut să cunoască Bucovina
De precizat că în perioada 20-23 septembrie 2018, Consiliul Judeţean Suceava a organizat un infotur de promovare turistică a Bucovinei, cu prilejul „Întrunirii Destinaţiilor EDEN din România”, acţiune stabilită a se derula în municipiul Suceava, destinaţia care a câştigat primul loc din cadrul concursului Eden 2017.
Infoturul, la care au participat atât reprezentanţi ai Ministerului Turismului – organizatori ai proiectului EDEN în România, cât şi ai destinaţiilor EDEN din ţară, precum Şcheii Braşovului şi Braşovechi, Ţara Făgăraşului, Ţara Chioarului, Ţinutul Neamţului, Mărginimea Sibiului, Parcul Natural Apuseni, Parcul Natural Lunca Mureşului, Sighetu Marmaţiei şi reprezentanţi ai Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare Turistică Neamţeană „Valea Ozanei”, a constituit nu numai un prilej de a se efectua schimburi de bune practici între destinaţiile EDEN, ci şi o oportunitate pentru promovarea atât a municipiului, cât şi a judeţului Suceava.
Programul infoturului a inclus vizite la obiective turistice din municipiu, precum Muzeul de Istorie, Hanul Domnesc, Cetatea de Scaun a Sucevei, dar şi la obiective din judeţ, respectiv: Mănăstirea Voroneţ, Muzeul Oului din Vama, Muzeul Etnografic şi Muzeul Ouălor din Ciocăneşti. Pe lângă aceste vizite, participanţii la infotur au avut ocazia de a descoperi îndeaproape frumuseţile naturale ale Bucovinei, prin parcurgerea Transrarăului şi urcarea la punctul de belvedere „Piatra Şoimului”, dar şi prin parcurgerea unui traseu de easy rafting pe Bistriţa, de la Chiril. Ultima seară a fost dedicată participării la Festivalul „Oktoberfest în Est” şi la Târgul de toamnă „Produs în Bucovina”, ambele desfăşurate în parcul Ariniş, din Gura Humorului.