CFR SA a alocat o sumă de peste 180.000 de lei pentru lucrări curente şi igienizări la staţiile CFR de pe sectorul Rădăuţi-Putna.
Noile investiţii sunt încă un semn că cei de la CFR au înţeles potenţialul liniei Suceava – Putna şi că vor să o aducă în condiţii cât mai bune, pentru a fi valorificată pe termen lung.
Conform celor de la drumdefier.wordpress.com, care citează date oficiale, pe 18 septembrie, lucrările de reparaţii la staţii au fost atribuite, prin licitaţie, firmei Ghenuţa SRL Iaşi, care a fost singurul ofertant.
Ghenuţa SRL este o adevărată firmă de casă a CFR Infrastructură Iaşi. Firma se ocupă de ani de zile de servicii de salubrizare în gările din Moldova, iar mai nou a intrat şi la lucrări mari, foarte importante. Un exemplu care ne interesează direct este Gara Iţcani, lucrare care a ajuns, prin subcontractări, la firma Ghenuţa. Este vorba doar de o parte dintre lucrări, cele care nu ţin de porţiunile cu elemente de monument istoric. Problema este că firma nu a arătat, cel puţin în cazul Gării Iţcani, că are oameni suficienţi pentru o lucrare de asemenea amploare.
În ce vor consta lucrările. O altă lucrare în curs este de schimbare traverse
Revenind la lucrările de pe linia secundară spre Putna, se va lucra la staţiile Rădăuţi, Horodnic, Gălăneşti, Vicovu de Sus, Gura Putnei şi Putna.
În cazul Gării Rădăuţi, de exemplu, se vor efectua reparaţii finisaje interioare şi exterioare şi refacere împrejmuire. Alte lucrări la celelalte staţii constau în tencuieli, zugrăveli, amenajări de toalete publice, reparaţii la acoperiş, cabine acari, reparaţii sobe, refacere coşuri de fum etc.
De precizat că lucrări minime s-au făcut la o serie de staţii, înainte de redeschiderea traficului feroviar. De exemplu, halta Horodnic a fost acoperită, iar la Putna s-a refăcut iluminatul.
Este a doua lucrare importantă cu bani alocaţi acestei linii, după redeschiderea traficului feroviar, din data de 14 august.
Lucrări care presupun montarea a 2.400 de traverse de lemn noi pe sectorul de cale ferată Rădăuţi-Putna au fost demarate de la finele lunii august. Lucrările sunt executate de firma SC Construcţii Feroviare SA, care şi-a adjudecat licitaţia pentru această lucrare care ar urma să se întindă pe durata a două luni de zile.
În urma acestei noi investiţii, pe sectorul de cale ferată de la Rădăuţi la Putna viteza minimă de circulaţie va urca de la 40 la 60 de kilometri la oră.
Este posibil ca acest avânt să aibă legătură şi cu succesul pe care îi au trenurile de călători Suceava-Putna, la ceva mai mult de o lună de zile de la redeschiderea traficului. Cele două trenuri pe sens care circulă zilnic, formate din automotoare Siemens Desiro, se dovedesc adesea neîncăpătoare pentru fluxul de călători. Cererea a crescut şi mai mult după ce a început şcoala, iar elevii şi-au făcut abonamente.
Este de aşteptat ca din decembrie, de la noul mers al trenurilor, să se găsească soluţii pentru a circula mai multe trenuri pe relaţia Suceava-Putna, mai ales că va creşte şi viteza de circulaţie. Nu este exclusă nici apariţia unui operator privat pe această linie, însă la nivel oficial CFR Călători vrea să rămână pe această linie secundară.
Trenurile de la Suceava la Putna fac în momentul de faţă puţin peste două ore, iar îmbunătăţirea liniei va reduce şi acest timp de parcurs.